پنجشنبه 9 فروردين 1403   22:42:09

(مهار تورم، رشد تولید)

print

تشریح رویداد تانا در جمع خبرنگاران/ هدف رویداد تانا؛ خلق ارزش مشترک بین نهادهای اجرایی و شرکت‌های دانش بنیان

  • خلاصه :مدیر عامل خانه خلاق و نوآوری اشراق گفت: مجموعه اهداف اصلی رویداد تانا خلق ارزش مشترک بین نهادهای اجرایی استان و شرکت‌های دانش بنیان است.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی،‌ حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی مدیر عامل خانه خلاق و نوآوری اشراق دفتر تبلیغات اسلامی در نشست‌خبری #رویداد_تانا استان قم (توسعه و ارتقاء زیست‌بوم نوآوری استان‌ها) که با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات پارک علم و فناوری استان قم برگزار شد، با بیان اینکه رویداد تانا یک رویداد ملی است، گفت: در رویداد ملی تانا که پارک‌های علم و فناوری متولی اصلی آن هستند هر استان یک برش موضوعی را انتخاب کرده و در استان حوزه علوم انسانی و اسلامی، فناوری های نرم و صنایع خلاق به عنوان برش موضوعی تانا انتخاب شده است.

وی با اشاره به اینکه خانه خلاق و نوآوری اشراق دفتر تبلیغات اسلامی دبیرخانه این رویداد است، ابراز کرد: تانا تقاطع بین نیاز و عرضه فناوری‌های فرهنگی است و به این معنا دستگاه‌ها، نهادها، بنگاه های اقتصادی و شرکت‌ها نیازهای خود را در حوزه فناوری مطرح می کنند و کنشگران عرصه خلاقیت و نوآوری اعم از پارک علم و فناوری، شرکت‌های دانش بنیان و خلاق، مراکز رشد و شتاب دهنده برای رفع آن نیازها و چالش‌ها ایده های خود را ارائه می کنند.

مدیر عامل خانه خلاق و نوآوری اشراق دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به فرایند حل مساله و تامین نیازهای فناورانه اظهار کرد: در این رویداد ابتدا دستگاه‌های اجرایی و بنگاه‌های خصوصی نیازها و چالش‌های خود را در حوزه علوم اسلامی و انسانی فناوری‌های نرم اعلام می‌کنند و شرکت‌ها و مراکز رشد و شتابدهی و زیست بوم نوآوری و فناوری استان که راه‌حل و روش رفع نیاز در قالب مدل‌های فناورانه در اختیار دارند و یا طرحی برای رفع آن می‌توانند رقم بزنند در رویداد مشارکت می‌کنند تا با عقد تفاهم و قرارداد و با حمایت‌های علمی و مدیریتی استان، فرایند حل مساله و تامین نیازهای فناورانه صورت پذیرد.

وی ادامه داد: در این رویداد به دنبال آن هستیم که ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه به صورت مستقیم در راستای حل یک چالش یا رفع یک نیاز واقعی قرار بگیرند و یک درخواست کننده واقعی برای به کار گرفتن آن نوآوری اعلام نیاز کند.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی افزود: البته این مسئله لزوما به این معنا نیست که دستگاه‌ و نهادی که اعلام نیاز کرده تمام هزینه تامین ایده و رفع نیاز را پرداخت کند بلکه هسته فناوری که بتواند آن نیاز را در قالب یک محصول و خدمت نوآورانه مرتفع کند علاوه بر حمایت های نهاد درخواست کننده حمایت های ستاد توسعه اقتصاد دانش بینان استان را نیز خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تا امروز 11 نیاز در این رویداد ثبت شده است، بیان کرد: حمایت هایی که سازمان متقاضی فناوری اعلام می‌کند ده عرصه تبادل فناوری رایج در کشور است.

مدیر عامل خانه خلاق و نوآوری اشراق دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: با توجه به قانون جهش تولید در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و خلاق تبادل دهگانه فناوری در حمایت سازمان های متقاضی فناوری پشتیبانی قانونی مصوب دارد از جمله ماده ششم معافیت های مالیاتی به این معنا که به میزان کمک دستگاه ها به شرکت های دانش بنیان از مالیات آن‌ها کسر می‌شود.

وی اظهار کرد: مجموعه اهداف اصلی رویداد تانا خلق ارزش مشترک است بین نهادهای اجرایی استان و شرکت‌های دانش بنیان است و انتظار می‌رود رویدا تانا تبادل خوبی بین عرضه و تقاضای فناوری در حوزه علوم اسلامی و انسانی فناوری‌های نرم در استان قم را ایجاد کند.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی در پایان خاطرنشان کرد: استان قم با پشتوانه علمی دانشگاهی و حوزوی و ظرفیت هایی در حوزه علوم اسلامی و انسانی این قابلیت را دارد که نه تنها در کشور بلکه در سطح جهان اسلام بتواند در حوزه علوم اسلامی و انسانی فناوری‌های نرم پیشقدم شود.


*رویداد تانا محل عرضه و تقاضای فناوری در حوزه علوم اسلامی و انسانی است
   
معاون فناوری پارک علم و فناوری استان قم گفت: با توجه به ظرفیت استان قم در حوزه علوم اسلامی و انسانی رویداد تانا نیز در این استان محل تلاقی عرضه و تقاضای فناوری در حوزه علوم اسلامی و انسانی فناوری‌های نرم است.
 
به گزارش روابط عمومی خانه خلاق و نوآوری اشراق، دکتر حمیدرضا شوشتری معاون فناوری پارک علم و فناوری استان قم در نشست‌خبری رویداد تانا استان قم (توسعه و ارتقاء زیست‌بوم نوآوری استان‌ها) که با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات پارک علم و فناوری استان قم برگزار شد، بیان کرد: ایده اولیه برگزاری رویدادهای تانا توسط وزرات علوم، تحقیقات و فناوری از ابتدای سال ۱۴۰۱ مطرح شد و آیین نامه ای تیرماه امسال توسط وزارت علوم برای کلیه‌ی پارک‌های علم و فناوری ارسال شد که در روال برگزاری این رویداد مشخص و مقرر شده بود پارک‌های علم و فناوری با همکاری سایر دستگاه‌ها در هر استان رویدادهایی تحت عنوان تانا با هدف توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری برگزار کنند.
 
شوشتری با بیان اینکه ماده ۱۲ قانون جهش تولید دانش بنیان به فعالیت های که استانداران می توانند برای کمک به زیست بوم نوآوری انجام دهند اشاره می‌کند، افزود: استانداران سراسر کشور موظف هستند با همکاری پارک‌های علم و فناوری منابع استانی و اختیارات خود را با اولویت تقویت فعالیت های نوآورانه و شناسایی و حل مسائل بومی با استفاده از شرکت های دانش بینان و واحدهای فناور مستقر در مراکز رشد، مراکز نوآوری دانشگاهی به کار گیرند.
 
وی با اشاره به اینکه ذیل این ماده و دیگر مواد قانون جهش تولید دانش بنیان رویداد تانا شکل گرفته است، تصریح کرد: این رویداد علاوه بر استانداری سایر دستگاه‌های استان را درگیر و برای آنها نقش تعیین می‌کند لذا باید علاوه بر دستگاه‌های دولتی وحتی بخش خصوصی هم برای اجرا هر چه بهتر این رویداد پای کار بیایند
 
شوشتری با اشاره به اینکه دبیرخانه و کارگذار این رویداد و کارگزار آن خانه خلاق و نوآوری اشراق دفتر تبلیغات اسلامی است اضافه کرد: با توجه به ظرفیت استان قم در حوزه علوم اسلامی و انسانی رویداد تانا نیز در این استان محل تلاقی عرضه و تقاضای فناوری در حوزه علوم اسلامی و انسانی فناوری‌های نرم است.
 
وی در پایان با بیان اینکه تا امروز ۱۱ نیاز در این رویداد ثبت شده است، تاکید کرد: دستگاه‌ها و سازمان ها برای ثبت نیازها و شرکت‌های فناور برای ثبت ایده و اعلام آمادگی می‌توانند به آدرس  http://fandalan.ir مراجعه کنند.
 
امتیاز دهی
 
 

ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما