در پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی انجام شد: پایان تدوین فرهنگ‌نامه منطق کار تحقیق و نگارش فرهنگ‌نامه منطق با تلاش اعضای هیئت علمی و محققان در پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی به پایان رسید. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ایسکا (پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ) مدیر گروه "تدوین سازمان های دانش" در این باره گفت: این اثر، با تلاش مستمر اعضای هیئت علمی، محققان کار تدوین فرهنگ‌نامه منطق به پایان رسید. یکی از ویژگی‌های این اثر درج زنجیره معنایی هر اصطلاح است به گونه‌ای که روابط معنایی اصطلاح در شبکه معنایی اصطلاح نامه مشخص شده است.
عبدالرحیم سلیمانی اضافه کرد: ملاک مدخل گزینی برای تدوین فرهنگ‌نامه منطق، اصطلاح‌نامه منطق است و برای هر مدخل مقاله متناسب تدوین شده است.
سلیمانی افزود: از میان 6599 اصطلاح موجود در اصطلاح نامه منطق تعداد 2213 اصطلاح گزینش و برای آنها مقالات مستقل به نگارش در آمده است و از 1978 اصطلاح هم به عنوان مدخل ارجاعی مورد استفاده قرار گرفتند. تدوین این فرهنگ نامه بصورت برخط  وکاملا الکترونیکی در پایگاه مدیریت دانش و تحت شبکه با همکاری و کارشناسان گروه "اشاعه اطلاعات و دانش" انجام یافته است.
عضو هیئت علمی پژوهشگاه اشاره کرد تا کنون توسط این پژوهشکده دو فرهنگ‌نامه اصول فقه و علوم قرآنی تدوین شده است که با استقبال بسیار خوب پژوهشگران روبرو شده است.

وی در پایان گفت: فرهنگ نامه کلام اسلامی نیز توسط محققان این پژوهشکده در دست تدوین است.

 
منبع: پایگاه مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی
کلمات کليدي
حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی بهبهانی, اخبار پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 142
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما