بازدید رئیس محترم پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از دفتر تبلیغات اسلامی شعبه اصفهان این دیدار در روزهای دوشنبه و سه شنبه مورخ 19 و 20 تیرماه 1402 انجام شد و معاون پژوهشی پژوهشگاه و رئیس گروه برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی نیز ریاست محترم پژوهشگاه را در این ملاقات همراهی می کردند. به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در آغاز ورودبه شعبه اصفهان، جلسه ای فیمابین اعضای هیات علمی، کارکنان و مسئولان پژوهشکده الهیات و خانواده با معاونت پژوهشی و رئیس گروه برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی برگزار شد. در این جلسه پس از استماع گزارشی از فعالیت ها و برنامه های پژوهشکده، اعضای جلسه، سوالات، ابهامات و مشکلات خود را در چرخه پژوهش، فرایندها، خط مشی ها و اولویت های پژوهشی بیان نمودند، آنگاه مشاوره های لازم و سیاست های ضروری برای اصلاح امور پژوهشی و رفع مشکلات مطرح شد.  
پس از آن ریاست محترم پژوهشگاه و همراهان، در جلسه مدیران شعبه اصفهان حضور یافتند. در اول، ریاست محترم شعبه، ضمن خوش آمدگویی و ابراز خرسندی از حضور ریاست محترم پژوهشگاه، این دیدار را زمینه ای برای گسترش همکاری ها و افزایش تعاملات درون سازمانی دانست. پس از آن مدیران شعبه گزارشی از فعالیتها و عمکرد واحد متبوع ارایه دادند و برای تعامل و هم افزایی بیشتر و بهره بردن از ظرفیت پژوهشگاه و اعضای هیات علمی راهکارهایی پیشنهاد نمودند. 
در ادامه ریاست محترم پژوهشگاه، ضمن تبریک سالروز ولادت با سعادت امام موسی کاظم(ع) و ابراز خشنودی از حضور در جمع مدیران شعبه اصفهان، اظهار داشتند: بهره بردن از ظرفیت اعضای هیات علمی پژوهشگاه جهت پاسخگویی به سوالات در مرکز ملی مطابق مقررات، منعی ندارد همچنانکه تبلیغ تخصصی ایشان بلامانع است. برای تدریس اعضای هیات علمی در مراکز آموزشی شعبه، بهتر آن است که حق التدریس پرداخت شود. همچنین پیشنهاد کردند سامانه های نرم‌افزاری تولید شده در این مجموعه، با همکاری اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه بکارگیری شود و فرآوری محصولات و اخذ خروجی های مختلف و اکتفا نکردن به کتاب در اولویت کاری قرار داده شود و نوقلم می تواند در قالب حلقه مطالعاتی تحقیق به کار خود ادامه دهد. همچنین مقرر شد رئیس خانه فناوری های فرهنگی اصفهان، گزارشی از ایده خود به هسته حکمرانی ارایه دهد.

در ادامه این بازدید نشست ویژه ای جهت تبیین رویکرد جدید دفتر با عنوان امتداد مساله محوری در چرخه حکمرانی کشور برگزار شد. استاد لک زایی در این نشست ضمن تبیین چیستی و ابعاد حکمرانی اظهار داشتند: انجام هر فعالیتی با نگاه حکمرانی مستلزم پیمودن سه مرحله است: ایده، سیستم و اجرا؛ با این توضیح که پس از مساله یابی و کشف مشکل، ایده و باور حل مساله در ذهن مجری رسوخ می¬کند. آنگاه لازم است مجری نقشه یا سیاستی برای چگونگی حل مساله ترسیم نماید. در مرحله بعدی می بایست سیاست های تدوین شده به نحو مناسبی اجرا شود. به بیان دیگر صرف اشراف کامل به مساله و یا ارایه مجرد نقشه و سیستم کافی نیست، بلکه لازم است این سیاستها به شکل مناسبی به اجرا درآید. البته پس از این سه مرحله باید بازخوردگیری هم انجام شود.
ایشان تمایز رویکرد جدید دفتر را در وضع مرحله سوم دانستند و افزودند خیلی از آثار و فعالیتها به دنبال حل مشکل و مساله ای انجام می شود ولی به عنوان نمونه کتاب می شود و داخل قفسه کتاب جای می گیرد و دیگر جهت اجرای این نقشه و سیاست پیگیری نمی شود. ایشان تمام شاخص های حکمرانی مطلوب اعم از پاسخگویی، حاکمیت قانون، کنترل فساد و ... را مستلزم همین اجرای خوب دانستند و معتقدند با اجرای صحیح این معیارها حکمرانی مطلوب محقق خواهد شد.  

در روز دوم سفر، ریاست محترم پژوهشگاه به اتفاق هیات همراه با هدف زمینه سازی و ایجاد بسترهای لازم برای همکاری های متقابل برون سازمانی و انجام تحقیقات بین رشته ای، نخست بازدیدی از پژوهشکده زیست فناوری رویان اصفهان داشتند و پس از آن با حضور در دانشگاه اصفهان با مسئولین جهاد دانشگاهی واحد اصفهان جلسه ای داشتند. در این دیدارها ضمن تشریح ساختار و عملکرد پژوهشگاه از نزدیک با فعالیت های این دو مرکز آشنا شدند.   
 
منبع: روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
کلمات کليدي
اخبار پژوهشکده الهیات و خانواده
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 180
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما