معاونت پژوهشی پژوهشگاه تشریح کرد: تدوین دستوارالعمل اجرایی نحوه معادل سازی فعالیت های علمی پژوهشی با ساعات موظف تحقیق به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به نقل از گروه برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی معاونت پژوهشی، حجت الاسلام والمسلمین الهی نژاد معاون پژوهشی پژوهشگاه در ارتباط با نحوه اجرایی شدن دستوارالعمل نحوه معادل سازی فعالیت های علمی پژوهشی با ساعات موظف تحقیق، در گفتگویی کوتاه به سوالات مهم در این زمینه پاسخ داد.
1. هدف از تدوین دستورالعمل اجرایی نحوه معادل  سازی فعالیت های علمی پژوهشی با ساعات موظف تحقیق چیست؟
این دستورالعمل با هدف تنوع بخشی و کاربردی سازیِ فعالیتهای علمی پژوهشی اعضای هیأت علمی و مشارکت ایشان در عرصه های گوناگون تخصصی، تدوین شده است؛ تا به واسطه تنوع خروجی ها، جایگاه علمی پژوهشگاه در میان مراکز فرهنگی و علمی کشور ارتقا پیدا کند.
برای تدوین این دستورالعمل، کارشناسان گروه برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی معاونت پژوهش، پس از ساعتها کار کارشناسی و مشاوره با تعدادی از اعضای محترم هیات علمی، پیش نویس اولیه آن را تهیه نمودند. آنگاه در دو جلسه شورای پژوهشی پژوهشگاه مطرح و سرانجام به تصویب رسید.
لازم است از ریاست محترم پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی که از حمایت های بی دریغ ایشان برخوردار بودیم، همچنین از معاون محترم پژوهشی سابق پژوهشگاه، حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای یعقوب نژاد و همه روسای محترم پژوهشکده ها و عزیزانی که در تدوین این دستورالعمل به ما یاری رساندند کمال تشکر و قدردانی را بجا آریم.

2. چه فعالیت هایی در این دستورالعمل، قابلیت معادل سازی با موظفی اعضای هیات علمی را خواهند داشت؟
فعالیت های متنوعی در این دستورالعمل دیده شده است که شامل: کرسی های تخصصی و ترویجی، نشست های علمی، جلسات نقد کتاب، کارگاه آموزشی، درس‌گفتار، دبیری علمی همایش معتبر ملی و همایش معتبر بین المللی، تألیف مقالات علمی پژوهشی، علمی ترویجی و مقالات همایش معتبر علمی، نظارت و ارزیابی تفصیلی طرح های پژوهشی پژوهشگاه، برگزیده شدن طرح پژوهشی عضو هیأت علمی در جشنواره های معتبر و انتشار دانش در فضای مجازی می باشد.
برای هر کدام از این فعالیت ها به نسبت و با بررسی های کارشناسی دقیق و مشورت با اساتید فن، میزان ساعت خاصی برای معادل سازی در نظر گرفته شده است که هر عضو هیات علمی می تواند با مراجعه به دستورالعمل مذکور از آن اطلاع پیدا کند. نکته قابل ذکر و مهمی که باید به ان اشاره شود این است که جمع میزان ساعات اختصاص یافته به فعالیت های مذکور در درستورالعمل، به استثنای کرسی های تخصصی و موارد مذکور در تبصره 7 ماده 8، نباید بیش از پنجاه درصد از ساعات موظف تحقیق عضو هیأت علمی باشد.

3. اجرایی شدن این دستورالعمل از چه زمانی است؟
همانطور که در ماده 15 این دستورالعمل ذکر شده است زمان اجرایی شدن آن از ابتدای سال 1400 خواهد بود. به این معنا که هر فعالیتی که در دستورالعمل ذکر شده به شرط آنکه از ابتدای 1400 به بعد انجام شده باشد مشمول معادل سازی قرار خواهد گرفت.

 
منبع: گروه برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی معاونت پژوهشی
کلمات کليدي
حجت الاسلام دکتر حسین الهی نژاد, اخبار معاونت پژوهشی, گروه برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی پژوهشی
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 471
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما