با همکاری پژوهشکده اخلاق و معنویت و دانشکده الهیات دانشگاه تهران برگزار شد؛ نسبت معنویت‌های نوظهور با معنویت اسلامی ششمین کمیسیون همایش معنویت‌های نوظهور و معنویت اسلامی با عنوان «نسبت معنویت‌های نوظهور با معنویت اسلامی» برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، ششمین کمیسیون همایش معنویت‌های نوظهور و معنویت اسلامی با عنوان «نسبت معنویت‌های نوظهور با معنویت اسلامی»، صبح چهارشنبه، مورخ ۲۰ دی ماه ۱۴۰۲ در محل سالن جلسات شهید مطهری دانشکده الهیات دانشگاه تهران برگزار شد.

در این نشست علمی ۵ مقاله ارائه گردید و هر یک از ارائه‌دهندگان به ترتیب در باب یکی از موضوعات همایش به ایراد سخن پرداختند که اساتید ارائه‌کننده و مباحث آن‌ها عبارت بودند از:

دکتر هادی وکیلی: شادی از منظر ابن عربی و سلیگمن؛

دکتر بهزاد حمیدیه: مقایسه «عشق معنوی» در معنویت پست‌مدرن و عرفان اسلامی؛

دکترمحمد حسن یعقوبیان: بازخوانی رویکردهای مواجهه با معنویت‌ها در ایران معاصر با تاکید بر رویکرد مقایسه‌ای؛

دکتر احمد شاکرنژاد: بررسی انتقادی «ذهن‌آگاهی» در مقایسه با «حضور قلب»؛

دکتر اسماعیل سلیمانی: معنویت سکوت؛

این نشست علمی با پرسش و پاسخ همراه بود و هر یک از سخنرانان پس از ارائه مقالات خود، دقایقی به پرسش‌های مطرح‌شده پاسخ گفتند.

گفتنی است هفتمین کمیسیون تخصصی این همایش با عنوان «واقع‌گرایی و کارآمدی»، چهارشنبه 27 دی در قم، مؤسسه آموزشی- پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

نشست علمی مذکور ، به عنوان ششمین کمیسیون ذیل دومین  «همایش ملی معنویت‌های نوظهور و معنویت دینی»  با همکاری مشترک پژوهشکده اخلاق و معنویت و دانشکده الهیات دانشگاه تهران برگزار شد.

منبع: اخبار پژوهشکده اخلاق و معنویت
کلمات کليدي
اخبار پژوهشکده اخلاق و معنویت
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 75
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما