ریاست محترم دفتر تبلیغات اسلامی؛ جایگاه فلسفه در حکمرانی تاکید کرد حجت الاسلام و المسلمین احمد واعظی ریاست دفتر تبلیغات اسلامی در نشست علمی مدرسه پاییزه الهیات حکمرانی به همت پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی و قطب تعمیق ایمان دینی و مرکزآموزش های آزاد دانشگاه باقرالعلوم علیه الاسلام به موضوع جایگاه فلسفه در حکمرانی تاکید کردند.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین احمد واعظی ریاست دفتر تبلیغات اسلامی در نشست علمی مدرسه پاییزه العیات حکمرانی به همت پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی و قطب تعمیق ایمان دینی و مرکزآموزش های آزاد دانشگاه باقرالعلوم ع-  با موضوع: «جایگاه فلسفه در حکمرانی» اظهار داشتند:  



حکمرانی کنش‌گری انسانی است و با روابط اجتماعی پیوند دارد. لذا فلسفه نظری مستقیما نمی‌تواند داده‌های انتزاعی و نظری در حل مسائل حکمرانی داشته باشد
نظرورزی در فلسفه یک مقوله است و تطبیق آن بر سپهر عمل، مقوله‌ای دیگر. مقوله اول عمدتا کارکرد موجه‌سازی در حکمرانی می‌تواند داشته باشد و مقوله دوم کارکرد ربط درون‌مایه‌های اهداف و سیاست‌های مکاتب حکمرانی
در ساحت دوم یا به تعبیری فلسفه عمل، نیازمند فلسفه‌های مضاف ، دانش‌های دیگر و اموری همچون وضعیت‌سنجی اجتماع، جامعه‌شناسی سیاسی، فهم آرایش سیاسی، فهم چگونگی سازوکار خروج از وضع موجود به وضع مطلوب هستیم.

منبع: روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
کلمات کليدي
مدرسه پاییزه الهیات حکم‌رانی
 
امتیاز دهی
 
 


مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب
[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 97
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما