به همت پژوهشکده فلسفه و کلام انجام شد: سومین جلسه شورای گروه فلسفه سومین جلسه شورای گروه فلسفه با موضوع بررسی وضعیت موجود همایش بین المللی جاودانگی نفس در اسلام و مسحیت در پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی برگزار شد. در این جلسه که با حضور آقای دکتر ابراهیم علی‌پور، رئیس پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی و رئیس همایش جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت، دکتر محمد سوری، مدیر گروه فلسفه و آقای عیسی بابامیر، دبیر اجرایی همایش، و همکاران گروه فلسفه و همایش برگزار شد، مهم‌ترین محورهای مربوط به همایش جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت بررسی شد. 
در این جلسه آقای بابامیر، دبیر اجرایی همایش جاودانگی نفس، گزارشی از میزان چکیده‌ها و مقالات رسیده به دبیرخانه همایش و ... ارائه دادند. به گفته ایشان تاکنون 125 مقاله به دبیرخانه همایش رسیده است که بسیاری ارزیابی شده و برخی دیگر نیز در حال ارزیابی‌های علمی هستند. همچنین تاکنون 180 چکیده به دبیرخانه همایش رسیده است که از این میان، 130 چکیده پذیرفته شده است. نیز در این مدت،  11 مقاله سفارشی نیز در دبیرخانه همایش پذیرش نهایی شده است.

در این جلسه همچنین در خصوص چکیده‌ها، مقالات و برنامه‌های همایش به زبان انگلیسی و عربی نیز تصمیم‌گیری شد و مقرر گردید با تقویت بخش انگلیسی این همایش، نسبت به جذب مقاله و پژوهشگران خارجی اقدامات بیشتری صورت گیرد و عناوین همه مقالات و چکیده‌های همایش، به‌همراه عناوین نویسندگان ترجمه گردد تا در بخش انگلیسی سایت همایش و سایت پژوهشکده نیز اطلاع‌رسانی شود. 
در این جلسه دربارۀ کتاب‌های پذیرفته‌شده برای انتشار در راستای همایش جاودانگی نفس نیز که بالغ بر ده مجلد کتاب است، بحث شد و همچنین مقرر گردید آقای سیدجابر نیکو طرح‌ کتاب‌های مأخوذ از مقالات دربارۀ نفس و بدن منتشر‌شده در مجلات علمی داخل دفتر تبلیغات اسلامی را در قالب چندین مجلد تدوین کنند تا سازوکارهای اجرایی آن در جلسه آتی شورای مدیران پژوهشکده نیز به تصویب نهایی برسد.
همچنین در این جلسه درخصوص مقالات برتر پذیرفته‌شده در دبیرخانه همایش نیز تصمیم‌گیری شد و مقرر گردید افزون بر شماره تابستان فصلنامه علمی و پژوهشی نقدونظر که نهایی‌شده است، 7 مقاله برتر نیز برای شماره زمستان در سامانه این فصلنامه بارگذاری گردد.

همچنین مقرر گردید با همکاری واحد نشر پژوهشگاه، کتاب‌های در راستای این همایش با لگوی ثابت همایش و البته با طراحی جدید منتشر گردد.


 
منبع: اخبار پژوهشکده فلسفه و کلام
کلمات کليدي
اخبار پژوهشکده فلسفه و کلام, همایش جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 162
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما