رئیس پژوهشکده الهیات و خانواده : نقطه قوت کتاب «صمیمیت زناشویی» عملیاتی بودن آن است دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: کتاب «صمیمیت زناشویی، نظریه و کاربست با رویکرد اسلامی» بخشی از کلان‌پروژه کارآمدی و پایداری خانواده مبتنی بر تعالیم اسلامی است و نقطه قوت این کتاب، عملیاتی بودن آن محسوب می‌شود. به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به نقل از روابط عمومی  دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرسول احمدیان، در مراسم معرفی و رونمایی از کتاب «صمیمیت زناشویی، نظریه و کاربست با رویکرد اسلامی»، اظهار کرد: شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی و حاکمیت گفتمان انقلاب اسلامی نویدبخش حضور دین در عرصه‌های علمی و اجتماعی بود و باعث تغییر و تحول در مبانی انسان‌شناسی و علوم رفتاری و اجتماعی شد. ترسیم این هویت دینی جدید و تلاش برای بازسازی علوم انسانی و اسلامی، به همت قوی و روش مدرن برای پاسخگویی به نیازها و چالش‌های پیش‌رو احتیاج دارد.
وی افزود: پژوهشکده الهیات و خانواده با توجه به رسالت خود تلاش کرده تا به‌صورت روشمند این نیازها را شناسایی و پاسخ مناسب و درخور توجهی را متناسب با بضاعت و اقتضائات خود فراهم کند. بنابراین تلاش کردیم تا در قالب یک روش علمی، طرحی را برای پاسخگویی به این نیازها ارائه کنیم.
رئیس پژوهشکده الهیات و خانواده اضافه کرد: دو سال پیش، کلان‌پروژه‌ای را به‌عنوان «کارآمدی و پایداری خانواده» مبتنی بر تعالیم اسلامی در پژوهشکده طرح‌ریزی کردیم که بیشتر طرح‌های پژوهشی پژوهشکده را مدیریت می‌کند. این کلان‌پروژه در قالب یک جدول و ماتریس نمای قابل فهمی را ترسیم و فعالیت‌های پژوهشکده را در پنج عرصه اخلاقی، اعتقادی، روانشناسی و روانشناختی، علوم اجتماعی و فقه و حقوق هدایت می‌کند. ضمن اینکه در این کلان‌پروژه، عوامل موثر بر کارآمدی و پایداری خانواده را شناسایی و بسته‌های اقدام را شروع خواهیم کرد، همچنین اثربخشی این عوامل و بسته‌ها را مورد سنجش قرار می‌دهیم.
حجت‌الاسلام احمدیان با بیان اینکه شبکه‌سازی و مرتبط ساختن نیروهای فعال در این عرصه در دستورکار طرح‌های پژوهشی قرار دارد، گفت: مخاطبان مختلفی در این کلان‌پروژه مورد توجه ما هستند که شامل مددکاران اجتماعی، مبلغان تخصصی حوزه خانواده، مشاوران و مدرسان خانواده می‌شوند.
وی به کتاب «صمیمیت زناشویی، نظریه و کاربست با رویکرد اسلامی» اشاره کرد و ‌افزود: این کتاب که حاصل تلاش علمی دکتر ثناگویی‌زاده، مدیر گروه مطالعات خانواده پژوهشکده الهیات و خانواده است، بخشی از کلان‌پروژه کارآمدی و پایداری خانواده محسوب می‌شود.
رئیس پژوهشکده الهیات و خانواده تصریح کرد: در این کلان‌‌پروژه، مولفه‌های موثر در پنج عرصه‌ای که به آنها اشاره شد، شناسایی و مورد پژوهش قرار می‌گیرد، با این نگاه که تمام این مولفه‌ها علاوه بر برخورداری از اتقان علمی، کاملا ناظر به مرحله اجرا در محیط‌های عملیاتی هستند.
وی افزود: کتاب «صمیمیت زناشویی، نظریه و کاربست با رویکرد اسلامی» و سایر طرح‌ها، صرفا نظری و پژوهشی محسوب نمی‌شوند، بلکه ناظر بر این هستند که بتوانیم در محیط واقعی از آنها بهره ببریم. در واقع یکی از نقاط قوت این کلان‌پروژه و کتاب حاضر، همین عملیاتی بودن آنهاست.

حجت الاسلام احمدیان در پایان عنوان داشت: صمیمیت زناشویی یکی از مولفه های کلیدی در ارتقا کارآمدی و پایداری خانواده ها محسوب می شود و در این کتاب کلیدهای صمیمیت مانند، صمیمیت همباشی، صمیمیت کلامی، صمیمیت جسمی، معنوی و اقتصادی مورد بررسی قرار گرفته است.
 
منبع: اخبار پژوهشکده الهیات و خانواده
کلمات کليدي
اخبار پژوهشکده الهیات و خانواده
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 143
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما