با حضور شخصیت های علمی و پژوهشی برگزار شد: آیین تکریم و انتصاب معاونت منابع انسانی و پشتیبانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی آیین تکریم و معرفی معاونت منابع انسانی و پشتیبانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در روز شنبه سی ام فرودین ماه 1399 در دانشگاه باقر العوم علیه السلام برگزار گردید و از خدمات شایسته معاونت منابع انسانی و پشتیبانی جناب آقای دکتر اکبری معلم تقدیر شد و معاون جدید منابع انسانی و پشتیبانی جناب آقای دکتر احسانی معرفی شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ایسکا(پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی) با حضور رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی،رئیس دانشگاه باقر العلوم علیه السلام،معاونت منابع انسانی دفتر تبلیغات اسلامی،رئیس حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی ،مدیر روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی،مدیران پژوهشکده ها،اعضای هیات علمی و محققان در دانشگاه باقر  العلوم  علیه السلام بر گزار گردید.
در ابتدای این مراسم ابتدا  حجه الاسلام و المسلمین دکتر نجف لک زایی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ سخنرانی ضمن خیر مقدم به مدعوین در جلسه از تلاش های دکتر اکبری معلم و همکارانشان تشکر کردند.
در این جلسه که در جوار شهدای گمنام برگزار شد با توجه به این که  این جلسه در پایان ماه مبارک شعبان قرار داشت ایشان با خواندن فراز های  از دعای ماه شعبان یادآوری کردند که:
از روایات استفاده می شود که ماه مبارک شعبان به نام ماه رسول اعظم نامیده شده است  و ماه رمضان که ماه ضیافت الهی است به ماه خدا نامیده شده است
 و در این ماه به استغفار سفارش زیاد شده است.

طبق برخی از روایات  هفتاد مرتبه استغفار در این ماه معادل با هفتاد هزار استغفار در ماه های دیگر است.
در کنار روزه، استغفار و توبه به پیشگاه حضرت حق نیز در این ماه سفارش شده است. از امام رضا (علیه السلام) سوال می‌شود کدام دعا در ماه شعبان جایگاه بالایی دارد؟ ایشان در جواب پاسخ می‌هند:
«فَقَالَ الِاسْتِغْفَارُ إِنَّ مَنِ اسْتَغْفَرَ فِی شَعْبَانَ كُلَّ یَوْمٍ سَبْعِینَ مَرَّةً كَانَ كَمَنِ اسْتَغْفَرَ فِی غَیْرِهِ مِنَ الشُّهُورِ سَبْعِینَ أَلْفَ مَرَّةٍ قُلْتُ فَكَیْفَ أَقُولُ قَالَ قُلْ أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ وَ أَسْأَلُهُ التَّوْبَةَ».
«استغفار، همانا کسی که در ماه شعبان هر روز 70 مرتبه استغفار نماید همانند کسی است که در سایر ماه‌ها 70 هزار بار این ذکر را گفته باشد. کیفیت نقل آن نیز چنین می‌باشد: أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ وَ أَسْأَلُهُ التَّوْبَةَ».
به طور کلی استغفار از گناهان اثر فورى در رفع مصائب و گرفتاری‌ها و گشوده شدن درب نعمت‏هاى آسمانى و زمینى دارد. بین صلاح جامعه انسانى و فساد آن، و بین اوضاع عمومى جهان ارتباطى برقرار است، و اگر جوامع بشرى خود را اصلاح كنند، به زندگى پاكیزه و گوارایى مى‏رسند، و اگر به عكس عمل كنند عكس آن را خواهند داشت. 
 و در سه روز آخر این ماه دارای اعمال ویژه ای است که می توان با مراجعه به کتب ادعیه به ان دست یافت.
 در برخی از دعای ماه شعبان می خوانیم که اَللّـهُمَّ اِنْ لَمْ تَکُنْ غَفَرْتَ لَنا فیما مَضی مِنْ شَعْبانَ، فَاغْفِرْ لَنا فیما بَقِی مِنْهُ.خدایا اگر در آن قسمت از ماه شعبان که گذشته ما را نیامرزیده‌ای در آن قسمت که از این ماه مانده ما را بیامرز.
معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی با یادآوری کرونا ویروس و این که ما تازه متوجه شدیم که از چه نعمت های الهی برخوردار بودیم که از آن غافل بودیم
 یاد آور شدند که یکی از نعمت های الهی نشست های علمی بودکه درروایات نیز داریم که نعْمَتَانِ‏ مَجْهُولَتَانِ‏ الْأَمْنُ وَ الْعَافِيَة.
پیامبر(صلّی‌الله ‌علیه‌ وآله) فرمودند: دو نعمت است كه ناشناخته است: امنیت و تندرستی.، انسان زمانی ارزش چیزی را می‌شناسد و می‌داند که آن را از دست بدهد. 

بسیاری از نعمت‌های الهی در اختیار ماست و ما از آنها غافل هستیم و قدر و منزلت آن را نمی‌شناسیم و سپاسگزار آن نیستیم. زمانی که این نعمت‌ها از دست برود، تازه متوجه می‌شویم که چه نعمت‌های بزرگ و گرانبهایی را در اختیار داشتیم.
رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با خواندن فرازهایی از دعای شعبانیه همگان را سفارش به خواندن این دعا و رشد و تعالی معنوی دعوت کردند.
ایشان در ادامه  از تمامی همکاران پژوهشگاه و دانشگاه تشکر کردندو این افراد را جزء کسانی دانستند که برا ی خدا کار می کنند و برای انجام کارهای خیر مسابقه می دهند.
رئیس پژوهشگاه علوم وفرهنگ اسلامی در مقام تکریم از معاون سابق منابع انسانی و پشتیبانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفتند:
اقای دکتر اکبری معلم  دوره موثری داشتند  وطوری امور را سامان می دادند که باعث تقویت امور پژوهشی شود و افراد بدون دغدغه کار را انجام دهند و آقای دکتر احسانی معاونت جدید منابع انسانی و پشتیبانی  نیز همین گونه خواهد بود و ما شاهد دور جدید و تلاش جدیدی  در تقویت مسیر پژوهش خواهیم بود.

ایشان در پایان از حجت الاسلام و المسلمین دکتر مریجی رئیس دانشگاه باقر العلوم(ع) نیز تشکر کردند که با موافقت با انتصابات جدید، مسیر هماهنگی بین دانشگاه و پژوهشگاه را تسهیل بخشیدند.
منبع: پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
کلمات کليدي
حجت الاسلام دکتر نجف لک زایی, دکتر علی اکبری معلم, اخبار معاونت منابع انسانی
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 262
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما