حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر نجف لکزایی: نخستین توصیه رهبری در گام دوم انقلاب علم و پژوهش است معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: نخستین توصیه مقام معظم رهبری علم و پژوهش است که در گام دوم انقلاب باید جدی‌تر از گذشته پیگیری شود. به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکا از زاهدان، حجت‌الاسلام نجف لکزایی در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره استاد مطهری و جشن هفته معلم در جمع استادان و کارکنان آموزشکده و مدارس سما در تالار علامه حلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان با تبریک مقام شامخ معلم و شهید مطهری گفت: نخستین توصیه مقام معظم رهبری علم و پژوهش است که در گام دوم انقلاب باید جدی‌تر از گذشته پیگیری شود و سنگ بنای پژوهش از آموزش و پرورش آغاز و در دانشگاه تکمیل و به ثمر می‌رسد.
وی با بیان اینکه در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان قرار داریم، اظهار کرد: چه خوب است امسال جزءخوانی قرآن کریم با محور بیانیه گام دوم انقلاب باشد؛ یعنی ببینیم چگونه می‌توانیم از تعالیم قرآن استفاده کنیم و بخش سوم بیانیه گام دوم از توصیه‌های هفت‌گانه رهبری را عملیاتی کنیم.
رئیس محترم پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در ادامه به تشریح توصیه‌های هفت‌گانه رهبری با تأکید بر گام دوم انقلاب اسلامی که شامل علم و پژوهش، اخلاق و معنویت، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، تأمل و تدبر در آیات قرآن، عزت ملی، روابط خارجی و مرزبندی با دشمنان و سبک زندگی است، پرداخت.
لکزایی در توضیح اقتصاد بر اقتصاد مقاومتی تأکید کرد و گفت: ملت ایران در این زمینه باید فعال‌تر شوند تا تحریم‌ها و فشارهای استکبار جهانی را کاهش دهند و وابستگی به صادرات نفت کم شود و آسیب کمتری به کشور وارد شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: قرآن نقشه زندگی است، قرآن کتابی است که سبک زندگی اسلامی در آن ترسیم شده و سبک‌هایی که مورد تأیید خدای متعال نیست، در آن نفی و طرد شده، پس یکی از محورهای تدبر و تأمل در قرآن کریم می‌تواند این باشد که در هنگام قرائت قرآن، سبک‌های زندگی اسلامی از آن استخراج و به آنها عمل شود.

رئیس محترم پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی با توصیه به استادان افزود: استادان می‌توانند با تدبر و تأمل در قرآن به شیوه تحقیق و پژوهش‌، مقالات و حتی تألیف کتاب  و کرسی‌های ترویجی، فعالیت‌های بسیاری داشته  و مؤثرتر واقع شوند.
 
منبع: اخبار اختصاصی ایسکا
کلمات کليدي
حجت الاسلام دکتر نجف لک زایی, اخبار اختصاصی ایسکا
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 395
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما