عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی: ضرورت ورود جدی حاکمیت در زمینه حکمرانی بازی های رایانه ای عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان اینکه در زمینه حکمرانی بازی های رایانه ای هنوز کار اساسی صورت نگرفته است، گفت: در این زمینه نیازمند ورود جدی حاکمیت، بخش خصوصی و افراد فعال در زمینه بازی های رایانه ای هستیم. به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم وفرهنگ اسلامی به نقل از  پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی خادمی کوشا در نشست علمی «حکمرانی بازی های رایانه ای» که به مناسبت هفته پژوهش در راستای سلسله نشست های دومین همایش مجازی علوم انسانی – اسلامی پژوهش و فناوری در مرکز همایش های غدیر برگزار شد، اظهار داشت: در موضوع بازی های رایانه ای با مشکل تربیت نیروی انسانی متخصص روبرو هستیم و هنوز یک رشته دانشگاهی در این راستا وجود ندارد که این فاجعه است.
وی با اشاره به اینکه در بازی های رایانه ای فقر دانشی داشته و تدوین محتوای نظری برای بازی های رایانه ای کم است، گفت: باید ایده های موجود در ایران را شناسایی کنیم و بر اساس نیازها امور را دنبال کنیم؛ پیشنهاد این است که شناسایی بخش های خصوصی و فعالان عرصه بازی های رایانه ای و حمایت جدی از آنان دنبال شود.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان اینکه بسیاری از فعالان عرصه بازی های رایانه ای با مسائل دینی و تربیتی آشنایی دارند، تصریح کرد: در این وضعیت اقتصادی حمایت از آنان ضروری است و بدون شک اگر دلبستگی به وطن نداشتند، ایران را ترک می کردند.
وی افزود: در بازی های رایانه ای هماهنگ سازی نیروها بسیار مهم است و باید طوری برنامه ریزی کرد تا حکمرانی صحیح انجام شود در این زمینه نیز ورود حاکمیت و حمایت از فعالان عرصه بازی های رایانه ای ضروری است.
حجت الاسلام والمسلمین خادمی کوشا در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در بخش عرضه بازی های رایانه ای نیز هنوز نتوانستیم حکمرانی صحیح را انجام دهیم و حاکمیت قدم درستی در این خصوص برنداشته شده است؛ البته در این راستا باید قدردان فعالیت های بنیاد ملی بازی های فکری بود که در درجه بندی و مشخص کردن کاربری های بازی و تعیین سن بازیکن ها موفق بوده است و باید بیش از پیش به آن پرداخته شود.
وی با بیان اینکه تدوین ضوابط عرضه بازی ها نیز بسیار مهم است، گفت: در این زمینه ضوابط کامل نداریم، شناسایی و بازخورد عوارض بازی ها مهم است و بازی باید قبل از اینکه در جامعه عرضه شود، بازخورد گیری مصرف آن مورد بررسی قرار گیرد.
عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خواستار توجه به آموزش عمومی سواد رسانه شد و گفت: آمار سواد رسانه ای بسیار پایین است و باید استفاده صحیح از بازی های یارانه ای را آموزش و فرهنگ سازی کرد.
وی افزود: باید قبل از تولید بازی های رایانه ای شناسایی ظرفیت ها انجام و در این راستا تولیدات رایانه ای در قالب پلتفرم های مختلف تهیه شود.

حجت الاسلام والمسلمین خادمی کوشا با اشاره به اینکه برای به دست آوردن راهکارها و روش ها نباید محدود به افراد خاص شویم، خاطرنشان کرد: در بازی های رایانه ای دچار تصمیم گیری های محدود شدیم و باید این مهم کنار گذاشته شود.
کلمات کليدي
هفته پژوهش 1400, نمایشگاه هفته پژوهش 1400, اخبار پژوهشکده فقه و حقوق
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 35
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما