به همت  پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی انجام شد: انتشار نسخه IOS اپلیکیشن کتابخوان پژوهان به همت اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی نسخه IOS اپلیکیشن کتابخوان پژوهان منتشرشد. بعد از مدت ها تلاش  همکاران اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به ثمر نشست و نسخه ios   کتابخوان پژوهان آماده شد  و هم اکنون  می توانید این این اپلیکیشن را  از سیب اپ رایگان دانلود کنید:

معرفی اجمالی کتابخوان پژوهان
پروژه پژوهان، قالبی برای تولید و ارائه محتوا و آثار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و همچنین سایر دیتاهای علوم انسانی و اسلامی است که در سه بخش نرم افزار مدیریت و ساخت منابع دیجیتال پژوهان به عنوان کتاب‏ساز، کتابخانه دیجیتال پژوهان (نسخه ویندوز) و کتابخوان همراه پژوهان (نسخه اندروید و ios ویژه دستگاه های همراه) طراحی و پیاده سازی شده است.

پژوهان" نرم‌افزاری جامع می باشد که امکان تولید هر کتاب و یا مجموعه ای از کتب را در سریع ترین وقت ممکن و به شکلی منسجم در قالب نرم‏ افزار مستقل فراهم می سازد و این امکان را برای پژوهشگاه و پژوهشکده ها و مراکز فراهم می نماید تا آثار و منشورات را در قالب دیجیتال عرضه نمایند.
"پژوهان"و نرم ‏افزارهای تولید شده توسط آن از ابزارها و قابلیت های متعدد پژوهشی برای پژوهشگران برخوردار بوده که از مهمترین قابلیت های این نرم افزار می توان به نشر و عرضه محتوا در قالب نرم‏افزارهای مختلف، امکان ایجاد و مدیریت کتابخانه شخصی برای پژوهشگران، امکان دسته بندی موضوعی بر کتب و مطالب، امکانات پژوهشی از قبیل فیش نگاری، نمایه زنی و...، امکان یادداشت برداری، یادداشت گذاری، ذخیره تمام یا بخشی از محتوا، چاپ و.... ، امکان کلیدواژه ها و نمایه ها بمنظور تسهیل در پژوهش، پژوهش های متنوع درمتون نرم افزار، جستجوی ساده و پیشرفته، عدم وابستگی به برنامه دیگر مانند فریم ورکها، عدم نیازمندی به نصب و قابل حمل بودن نرم‏ افزار، به روز رسانی و دانلود کتب بصورت آنلاین از طریق نرم‏افزار، وجود متن قرآن و ترجمه آن بصورت پیش فرض در نرم افزار اشاره کرد.
در کنار نرم افزار پژوهان، وب سایت پژوهان به آدرس pajoohan.isca.ac.ir  بi منظور معرفی و اطلاع رسانی پژوهان و فروشگاه الکترونیکی نشر دیجیتال پژوهان به منظور ارائه و فروش آثار، به عنوان دیگر فعالیت‏ه ای اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه در حوزه نشر دیجیتال می باشند.
کاتولگ این نرم افزار که در دو نسخه ویندوزی و اندرویدی ارائه و تولید  شده است. را از سایت پژوهان، دریافت کنید.

امکانات و قابلیت های پژوهان
از مهمترین قابلیت های این نرم افزار می توان به موارد ذیل اشاره کرد:
بروزرسانی نرم افزار و افزودن کتاب به کتابخانه شخصی از طریق اتصال به اینترنت
ایجاد و مدیریت کتابخانه شخصی
نمایش تمام صفحه کتاب ها در دستگاه همراه که با کلیک بر روی صفحه امکانات نمایشی و پژوهشی نمایش داده می شود
دسته بندی موضوعی کتب و مطالب
جستجو در عناوین و متون
تاریخچه مطالعه
علاقمندی ها
امکان انتخاب و کپی و اشتراک گذاری بخشی از متن
اشتراک گذاری تمامی صفحه یا بخشی از متن
امکان یادداشت گذاری بر متون
امکان هایلایت بخشی از متن
پیمایش آسان و با افکت و با قدرت تاچ بالا در صفحات
دسترسی به مشخصات کتاب
بخش تنظیمات (تنظیم ویژگی های نمایش متن، تنظیمات نوع و اندازه قلم و فونت، تعیین فاصله بین خطوط، تنظیمات مطالعه نمایش روز و شب)
منبع: پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
کلمات کليدي
اداره فناوری اطلاعات, کتابخوان همراه پژوهان
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 267
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما