کتب انگلیسی
099
دوشنبه 1 آذر 1389 حماس
عنوان لاتين: Hamas
نويسنده: خالد هاروب (Khaled Haroub)
ناشر: Pluto Press
قطع: Paperback
تعداد صفحات: 224
نوبت و سال انتشار: سال 2010
قيمت: ₤13
شابك: 9780745329727
چكيده:
اين كتاب راهنما درباره حماس، در نسخه جديد خود، علاوه بر تاريخچه جنبش حماس، خواننده را با تمام حوادث مهمي كه پس از انتخابات ژانويه 2006 رخ داده بود، از جمله نزاع ميان جنبش فتح و حماس و حمله بي‌رحمانه اسرائيل به غزه را در پايان سال 2008، آشنا مي‌سازد.
توضيحات:
اين كتاب راهنما درباره حماس، در نسخه جديد خود، علاوه بر تاريخچه جنبش حماس، خواننده را با تمام حوادث مهمي كه پس از انتخابات ژانويه 2006 رخ داده بود، از جمله نزاع ميان جنبش فتح و حماس و حمله بي‌رحمانه اسرائيل به غزه را در پايان سال 2008، آشنا مي‌سازد. خالد هاروب كه يكي از خبرنگاران برجسته شبكه خبر الجزيره است، با تبيين دلايل محبوبيت حماس، واقعيت‌هاي مهمي را كه معمولاً در گزارش‌هاي خبري گفته نمي‌شود، بازگو مي‌كند. اين كتاب، به زباني ساده، تاريخ شكل‌گيري جنبش حماس، عقايد اصلي و برنامه سياسي آن را در اختيار خواننده قرار مي‌دهد.
بخش‌هاي مختلف اين كتاب عبارتند از: مقدمه اي بر چاپ دوم 1- تاريخ حماس 2- اسلام‌گرايي و نزاع ميان فلسطينيان 3- اخوان المسلمين: ريشه هاي حماس 4- شكل‌گيري حماس 5- ايدئولوژي و اهداف حماس تعريف، انگيزه ايدئولوژيك و جهان بيني حماس اساس نامه حماس حماس: جنبش رهايي بخش ملي يا جنبشي مذهبي6- حماس و اسرائيل و يهوديت نگاه حماس به يهوديان نگاه حماس به اسرائيل7- مقاومت و استراتژي نظامي حماس اصرار بر عقب نشيني بي قيد و شرط اسرائيل بمب‌گذاري‌هاي شهادت طلبانه 8- استراتژي اجتماعي و سياسي حماس خاستگاه مردمي كار اجتماعي انخابات، دمكراسي و بسيج مردمي چشم انداز اقتصادي حماس 9- حماس و فتح و فلسطيني‌ها محبوبيت حماس حماس، سازمان آزادي بخش فلسطين و چپ فلسطيني حماس و فتح حماس و فلسطينيان مسيحي 10- حماس و «اسلام‌گرايي بين المللي» حماس و كشورهاي اسلامي حماس و جماعت‌هاي اسلامي در غرب حماس و جبنش‌هاي اسلام‌گرا 11- حماس و غرب حماس و غرب حماس و ايالات متحده آمريكا حماس و اروپا 12- رهبري و ساختار حماس رهبري اساس‌نامه حماس 13- حماس جديد؟ حماس و انتخابات 2006 اهميت پيروزي حماس 14- حماس بر مسند قدرت بخت دوروي حماس بر مسند قدرت بخت دوروي حماس در اشتراك قدرت 15- آينده حماس 16- حماس و جنگ 2008 در غزه حماس و دلاليل حنگ آنچه حماس در جنگ به دست آورد و از دست داد پايداري منطقه اي حماس پس از جنگ خالد هاروب، كه در اردوگاه آوراگان فلسطيني در بيت لحم زاده شده، از جمله انديشمندان تحصيل كرده و دور از وطن فلسطيني است. وي كه دانش آموخته دانشگاه كيمبريج است، در حال حاضر مدير برنامه پژوهشي رسانه هاي عربي در دانشگاه كيمريج و مؤلف سه كتاب درباره جنبش حماس است.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر

مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب
[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 2398
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما