کتب انگلیسی
093
دوشنبه 1 آذر 1389 دولت‌سازي و اصلاح دادگستري- بازسازي پس از جنگ در افغانستان
عنوان لاتين: Statebuilding and Justice Reform
نويسنده: ماتئو تانديني (Matteo Tondini)
ناشر: Routledge
قطع: Hardback
تعداد صفحات: 172
نوبت و سال انتشار: سال 2010
قيمت: £75.00
شابك: 5-55894-415-0-978
چكيده:
اين كتاب گزارشي روزآمد از اصلاح نظام دادگستري در افغانستان كه پس از دخالت نظام آمريكا در سال 2001 در اين كشور آغاز شد، به دست مي‌دهد. كانون توجه اين كتاب، نقش بازيگران بين المللي و تعامل آنها با افراد صاحب منفعت محلي است و ضمن اشاره به پيامدهاي موقتي اين اقدام، مسائل و مشكلات پيش روي اين اقدامات اصلاحي را بررسي مي‌كند.
توضيحات:
اين كتاب گزارشي روزآمد از اصلاح نظام دادگستري در افغانستان كه پس از دخالت نظام آمريكا در سال 2001 در اين كشور آغاز شد، به دست مي‌دهد. كانون توجه اين كتاب، نقش بازيگران بين المللي و تعامل آنها با افراد صاحب منفعت محلي است و ضمن اشاره به پيامدهاي موقتي اين اقدام، مسائل و مشكلات پيش روي اين اقدامات اصلاحي را بررسي مي‌كند. از اواسط دهه 1990، اصلاح نظام دادگستري، اهميت فزاينده اي در عمليات دولت‌سازي، به ويژه در ارتباط با دست اندركاران بين المللي در بوسني، كوزوو، اسلوني شرقي و تيمور شرقي، پيدا كرد. نويسنده در اين كتاب، تحليل عميقي از اصلاح نظام دادگستري در افغانستان به دست داده، به ارزيابي اين مسئله مي‌پردازد كه آيا موفقيت اين اصلاحات با هيچ ويژگي يا رويكرد خاصي در پيوند هست يا نه. در اين پژوهش، وي بر نياز به اجراي برنامه هاي توسعه محور در حوزه نظام دادگستري از مجراي رويكردي چندجانبه تأكيد كرده، به گونه اي كه مقامات محلي و ديگر افراد صاحب منفعت نيز در آن مشاركت داشته باشند. بنابراين موفقيت در اين گونه اقدامات اصلاحي با محدودشدن منافع سياسي كشورهاي كمك كننده، تحديد پروژه هاي دوجانبه، بهبود كارامدي كمك‌هاي مالي و تكنيكي و... است.
بخش‌هاي مختلف اين كتاب عبارتند از: 1- مقدمه : اصلاح نظام دادگستري در افغانستان 2- اصلاح نهادهاي عمومي در كشورهاي در حال بازسازي پس از جنگ: مروري كلي 3- اصلاح دادگستري در كشورهاي در حال بازسازي پس از جنگ 4- نظام دادگستري در افغانستان پيش از حمله نظامي آمريكا در سال 2001 5- مرحله اول- از توكيو تا لندن: «رويكرد ملت پيشرو» 6- مرحله دوم- از لندن تا پاريس و پس از آن: اجراي اصل مالكيت محلي در اصلاح دادگستري 7- نتيجه گيري ماتئو تاديني، پژوهشگر و مشاور حقوقي است كه در بخش همكاري‌هاي توسعه اي سفارت ايتاليا در كابل، در اجراي برنامه دادگستري افغانستان مشاركت داشته است.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر

مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب
[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 1793
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما