کتب انگلیسی
044
دوشنبه 1 آذر 1389 دين و امنيت در آسياي جنوبي و مركزي
عنوان لاتين: Religion and Security in South and Central Asia
نويسنده: كي. واريكو (K. Warikoo)
ناشر: Routledge
قطع: Hardback
تعداد صفحات: 214
نوبت و سال انتشار: سال 2010
قيمت: £80.00
شابك: 4-57590-415-0-978
چكيده:
دين و امنيت نقش مهمي در جوامع سنتي بازي مي‌كنند. در آسياي جنوبي و مركزي، آداب و عقايد سنتي و ميانه‌روانه اسلامي همراه با محتواي صوفيانه و بومي قدرتمندشان، در تضاد كامل با نسخه طالباني و وهابي از اسلام هستند كه در قبال فرهنگ‌ها و گروه‌هاي ديگر، هيچ مدارايي نشان نمي‌دهند.
توضيحات:
دين و امنيت نقش مهمي در جوامع سنتي بازي مي‌كنند. در آسياي جنوبي و مركزي، آداب و عقايد سنتي و ميانه‌روانه اسلامي همراه با محتواي صوفيانه و بومي قدرتمندشان، در تضاد كامل با نسخه طالباني و وهابي از اسلام هستند كه در قبال فرهنگ‌ها و گروه‌هاي ديگر، هيچ مدارايي نشان نمي‌دهند. ظهور افراط‌گرايي راديكال و جنبش‌هاي اسلام‌گراي خشونت آميز، چالش‌هاي جديي را بر سر راه سياست‌ورزي دمكراتيك و سكولار، همزيستي ميان اديان، امنيت و تماميت ارضي دولت‌هاي اين منطقه قرار داده است. به همين ترتيب، بسياري از دولت‌هاي آسياي مركزي و جنوبي و نيز كشورهاي غربي، افراط‌گرايي ديني، تروريسم، و قاچاق مواد مخدر و اسلحه را تهديدهاي اصلي پيش روي كشور خود مي‌دانند. اين كتاب، از منظري منطقه اي به بررسي جايگاه دين، امنيت، تاريخ و سياست‌هاي ژئوپلتيكي در جنوب آسيا و آسياي مركزي مي‌پردازد. نويسندگان اين كتاب با ارائه منظري كل‌گرايانه و روزآمد از تحولات درون و سرتاسر آسياي جنوبي و مركزي، تحليلي موجز از وضعيت اين منطقه ارائه مي‌دهند. موضوعات مورد بحث در اين مقالات شامل احياي طالبان در افغانستان، سياست و عملكرد گروه‌هاي تروريستي در هند، و چالش‌هاي امنيتي منتج از راديكاليسم اسلامي در بنگلادش مي‌شود. اين كتاب اثر ارزشمندي در حوزه مطالعات آسياي جنوبي و مركزي و نيز امنيت منطقه اي به شمار مي‌آيد.
بخش‌هاي مختلف اين كتاب عبارتند از: 1- مقدمه، كي. واريكو 2- احياي طالبان در افعانستان و پاكستان، فردريك گرير 3- لغزش پاكستان به سوي طالبانيسم، سوشانت سارين 4- احياي طالبان و القاعده در افغانستان و پيامدهايش براي امنيت منطقه اي، ديپالي گاور سينگ 5- مسيرهاي منتهي به تباهي: سياست و سنت گروه‌هاي تروريستي در هند، پروين سوامي 6- افراط‌گرايي اسلام‌گرا در كشمير، كي. واريكو 7- صلح همگاني در هند: درس‌هايي برگرفته از بافت چندفرهنگي بنارس، پريانكار اوپادهيايا 8- افراط‌گرايي اسلام‌گرا و شبكه تروريستي در بنگلادش، اسمروتي اس. پاتانايك 9- راديكاليسم ديني در بنگلادش: چالش‌هاي امنيتي پيش روي هند، سي. اي. جسوكوتي 10- اسلام در تاجيكستان امروز: نقش رهبران مسلمان، مظفر اوليموف 11- جدازيستي قومي-ديني در ژينجيانگ: چالش‌هاي پيش روي امنيت چين، كي. واريكو پروفسور كي.
واريكو، مدير برنامه مطالعات آسياي مركزي در دانشگاه جواهر لعل نهرو در هند است. وي كتاب‌هاي متعددي درباره كشمير، آسياي مركزي و افغانستان تأليف كرده است. وي همچين دبير فصل نامه Himalayan and Central Asian Studies
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر

مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب
[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 1944
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما