کتب انگلیسی
061
دوشنبه 1 آذر 1389 طالبان-اسلام‌گرايان مسلح، نفت و بنيادگرايي در آسياي مركزي
عنوان لاتين: Taliban
نويسنده: احمد راشد (Ahmed Rashid)
ناشر: Yale University Press
ناشر اصلي: آمريكا
تعداد صفحات: 344
نوبت و سال انتشار: نوبت دوم
قيمت: $17.95
شابك: 9780300163681
چكيده:
احمد راشد، در كتاب روشنگر خود، خواننده را با جهان پر رمز و راز طالبان كه افراطي‌ترين و راديكال‌ترين سازمان اسلام‌گراست، آشنا مي‌كند. وي در اين كتاب از نحوه به قدرت رسيدن طالبان، تأثير آن بر افغانستان و منطقه، نقش آن بر سياست شركت‌هاي گازي و نفتي و پيامدهاي آن بر رويكردهاي درحال تغيير آمريكا در قبال طالبان سخن مي‌گويد.
توضيحات:
احمد راشد، در كتاب روشنگر خود، خواننده را با جهان پر رمز و راز طالبان كه افراطي‌ترين و راديكال‌ترين سازمان اسلام‌گراست، آشنا مي‌كند. وي در اين كتاب از نحوه به قدرت رسيدن طالبان، تأثير آن بر افغانستان و منطقه، نقش آن بر سياست شركت‌هاي گازي و نفتي و پيامدهاي آن بر رويكردهاي درحال تغيير آمريكا در قبال طالبان سخن مي‌گويد. وي همچنين چهره جديد بنيادگرايي اسلامي را توصيف كرده و توضيح مي‌دهد كه چرا افعانستان مركز جهاني تروريسم بين المللي شده است. اين كتاب پرفروش، در چاپ دوم خود به سؤالات ذيل پاسخ مي دهد: طالبان چگونه قدرت خود را بازيافته است؟ چگونه و چرا طالبان در آسياي مركزي گسترش يافت؟ چگونه طالبان به القاعده كمك كرد تا در اروپا، شمال آفريقا، خاورميانه و خاور دور نفوذ كند؟ چرا مردم افغانستان احساس مي‌كنند كه ايالات متحده در جنگ با طالبان در حال شكست خوردن است؟
احمد راشد، خبرنگار مشهور پاكستاني است و به عنوان خبرنگار در جنگ افغانستان، پاكستان و تاجيكستان حضور داشته است. وي مؤلف دو كتاب ديگري به نام هاي «سقوط در هرج و مرج» (Descent into Chaos) و «جهاد» (Jihad) است.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر

مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب
[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 1827
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما