کتب انگلیسی
17
يكشنبه 30 آبان 1389 چشم اندازي نو به دولت صفوي-امپراطوري و جامعه
عنوان لاتين: New Perspective on Safavid Iran
ويراستار: لين پي. ميچل (Lin P. Mitchel)
ناشر: Routledge
ناشر اصلي: آمريكا
قطع: Hardback
تعداد صفحات: 224
نوبت و سال انتشار: نوبت اول سال 2010
چكيده:
اين كتاب در بردارنده مجموعه مقالاتي درباره دولت صفوي در ايران (1722-1501 م.) از چشم‌انداز تاريخ سياست، اجتماع، ادبيات و هنر است. در اين كتاب پژوهشگران برجسته‌اي در حوزه تاريخ ايران در دوران ميانه و اوايل دوره مدرن، مقالات خود را درباره اين مقطع از تاريخ ايران گرد هم آورده‌اند كه موضوعاتي همچون جنسيت، ادبيات، هنر و معماري، جريانات زباني و فرهنگي، وقايع نگاري‌هاي تاريخي و آداب درباري و ديواني را شامل مي‌شود.
موضوع: تاريخ ايران/ سياست/ جامعه شناسي
توضيحات:
اين كتاب در بردارنده مجموعه مقالاتي درباره دولت صفوي در ايران (1722-1501 م.) از چشم‌انداز تاريخ سياست، اجتماع، ادبيات و هنر است. در اين كتاب پژوهشگران برجسته‌اي در حوزه تاريخ ايران در دوران ميانه و اوايل دوره مدرن، مقالات خود را درباره اين مقطع از تاريخ ايران گرد هم آورده‌اند كه موضوعاتي همچون جنسيت، ادبيات، هنر و معماري، جريانات زباني و فرهنگي، وقايع نگاري‌هاي تاريخي و آداب درباري و ديواني را شامل مي‌شود. اين مجموعه ارزشمند از افزايش توجه به مطالعات ايران در دو حوزه عمومي و دانشگاهي خبر مي‌دهد. به همين جهت برخي مقالات اين مجموعه، چشم‌اندازهاي جديدي را در اين حوزه پيش رو مي‌نهند كه بر غناي آثار كنوني در اين حوزه مي‌افزايند.
فصول اين كتاب عبارتند از: 1. كتاب‌شناسي راجر سيوري، الزر برنبام 2. مقدمه، كالين ميچل بخش اول: تاريخ درباري دوره صفوي و آداب سياسي و فرهنگي 3. پيمان كور: سنتي چنگيزي برجاي مانده در دوران صفويه، ماريا سابتنلي 4. سبك، ظاهر و آرايه در نامه‌هاي شاهان صفوي، ايرج افشار 5. آيا من پاسدار برادرم هستم؟ سازش ميان ملوك الطوايفي و اقتدارگرايي الهي در سياست ايراني-تركي در قرن شانزدهم، كالين ميچل 6. اهداف پيچيده عثماني‌ها، ايرانيان و روس‌ها در قفقاز 1639-1578، مكس كورتپيتر 7. جريانات فرهنگي در جهان ايراني-تركي صفويه و دوره پس از صفويه، جان پري 8. از ميدان رزم تا حرم‌ شاهي: آيا پرده‌نشيني زنان در دوره صفويه بيشتر شد؟ رودي مثي بخش دوم: زيبايي شناسي 9. يك نمونه از تفنگ‌هاي دوره صفويه در موزه پادشاهي انتاريو، ليسا گولومبك 10. خاطرات ميدان شاه، علي اصغر بختيار 11. تصويرپردازي تاريخ در دست نوشته‌هاي مصور دوره صفوي،
چارلز ملويل كالين پي. ميچل استاد و پژوهشگر تاريخ اسلام در دوران ميانه و دوره جديد در دانشگاه دالهوسي در كانادا است. حوزه تخصصي وي سلسله صفويه و پيوندهاي ميان جهان اسلام و غرب در دوره جديد است.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر

مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب
[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 1822
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما