کتب انگلیسی
074
دوشنبه 1 آذر 1389 دين در گفتمان اسلامي مدرن
عنوان لاتين: Religion in Modern Islamic Discourse
نويسنده: عبدالكدر طيب (Abdulkader Tayob)
ناشر: Columbia University press
ناشر اصلي: آمريكا
تعداد صفحات: 256
نوبت و سال انتشار: نوبت اول
قيمت: $50.00
شابك: 1-15432-231-978
چكيده:
دين در گفتمان اسلامي مدرن، به بررسي جايگاه دين در مباحثات و مناظراتي مي‌پردازد كه از قرن نوزدهم تا اكنون جريان داشته است. عبدالكدر طيب، دگرگوني‌هاي حادث شده در گفتمان اسلامي را، هم به جهت سازگاري و هم مخالفتش با مدرنيته، دنبال مي‌كند.
توضيحات:
دين در گفتمان اسلامي مدرن، به بررسي جايگاه دين در مباحثات و مناظراتي مي‌پردازد كه از قرن نوزدهم تا اكنون جريان داشته است. عبدالكدر طيب، دگرگوني‌هاي حادث شده در گفتمان اسلامي را، هم به جهت سازگاري و هم مخالفتش با مدرنيته، دنبال مي‌كند. كانون توجه طيب، تلاش‌هايي است كه انديشمندان براي آشتي ميان اسلام و نيروهاي مدرنيزاسيون انجام داده اند. نقطه آغاز پژوهش او مصر و هند استعماري و آثاري است كه در اين دو كشور درباره جوهر دين و ارزش اجتماعي آن نگاشته شد. در ادامه او انديشه هاي مهمي را كه درباره هويت، دولت، حقوق و جنسيت مطرح شده است، از نظر مي‌گذراند. ايوب در پژوهش خود بنيادهاي ساختاري رويكرد اسلام به دين، ارزش هاي ديني، و معنويت را نشان مي‌دهد و چشم اندازي خلاقانه درباره سير تحول گفتمان مدرن پيش روي خواننده مي‌گذارد.
عبدالكدر طيب، استاد مطالعات اسلامي در دانشگاه كيپ تاون در آفريقاي جنوبي است. وي همچنين در مؤسسه بين المللي مطالعات اسلام در جهان مدرن (ISIM)، دانشگاه ويرجينيا و دانشگاه هامبورگ نيز تدريس كرده است.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر

مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب
[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 1991
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما