کتب انگلیسی
037
يكشنبه 30 آبان 1389 مصر و سياست تغيير در كشورهاي عرب خاورميانه
عنوان لاتين: Egypt and the Politics of Change in the Arab Middle East
نويسنده: رابرت باوكر (Robert Bowker)
ناشر: Edward Elgar Publishing
ناشر اصلي: آمريكا
تعداد صفحات: 240
نوبت و سال انتشار: نوبت اول
چكيده:
كتاب جديد رابرت باوكر كه خود مدتي مقام سفارت مصر را داشته، منبع ارزشمندي براي آشنايي با جامعه و سياست در مصر و جهان عرب است. وي در اين كتاب عوامل مختلف تغيير و دگرگوني در جهان عرب، از جمله جهاني سازي و اسلامي سازي و نيز رويكردها، رفتارها و نهادهاي ريشه داري را كه در معرض اين دگرگوني هستند، مورد بحث قرار مي دهد.
موضوع: علوم سياسي/ حكومت/ مطالعات مقايسه اي
توضيحات:
كتاب جديد رابرت باوكر كه خود مدتي مقام سفارت مصر را داشته، منبع ارزشمندي براي آشنايي با جامعه و سياست در مصر و جهان عرب است. وي در اين كتاب عوامل مختلف تغيير و دگرگوني در جهان عرب، از جمله جهاني سازي و اسلامي سازي و نيز رويكردها، رفتارها و نهادهاي ريشه داري را كه در معرض اين دگرگوني هستند، مورد بحث قرار مي دهد. وي با تكيه بر مجموعه منظم و جالب توجهي از داده هاي تجربي، مطالعات موردي و مشاهدات دسته اول، به تشريح و ارزيابي نيروهاي د رحال منازعه در جهان عرب و پيامدهاي رويارويي ميان آنها مي پردازد.
 فصل هاي اين كتاب عبارتند از: پيشگفتار، جرالد دي. گرين مقدمه: جوامع و دولت هاي عرب خاورميانه در وضعيت گذار 1. درگيري با جهاني سازي: تفاوت گذاري ها و به هم پيوستگي ها در كشورهاي عربي خاورميانه 2. دولت ها و جوامع عرب خاورميانه: چندپارچگي و تغيير 3. اصلاحات سياسي در مصر 4. اسلام، جهاني سازي و چشم انداز آينده كشورهاي عرب خاورميانه 5. پايداري اصلاحات اقتصادي: حكومت ها، قراردهاي اجتماعي و گروه هاي به حاشيه رانده شده 6. چشم انداز: بافت جمعيتي، دمكراسي، مقاومت در برابر تغيير و ديپلماسي رابرت باوكر، استاديار مركز مطالعات اسلامي و عربي (خاورميانه و آسياي مركزي) در دانشگاه ملي استراليا است.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر

مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب
[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 1923
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما