کتب انگلیسی
022
يكشنبه 30 آبان 1389 ماندگاري هويت ايراني -احياي ميراث فرهنگي
عنوان لاتين: Continuity in Iranian Identity
نويسنده: فرشته داوران (Fereshteh Davaran)
ناشر: Routledge
ناشر اصلي: آمريكا
قطع: Hardback
تعداد صفحات: 276
نوبت و سال انتشار: نوبت اول سال 2010
قيمت: 380$
شابك: 5-48104-415-0-978
چكيده:
برخلاف تغييراتي كه در نظريات مربوط به حاكميت و انديشه ديني حادث شده، برخي مؤلفه‌هاي فرهنگ و هويت ايراني در طول زمان از دوران باستان تاكنون حفظ شده است. نويسنده در اين كتاب، ضمن بررسي تاريخ، دين و ادبيات ايران زمين، هويت فرهنگي ايراني را تعريف كرده و گذشته ايرانيان را در پيوند با پديده‌هاي سياسي و فرهنگي معاصر از نظر مي‌گذراند.
توضيحات:
برخلاف تغييراتي كه در نظريات مربوط به حاكميت و انديشه ديني حادث شده، برخي مؤلفه‌هاي فرهنگ و هويت ايراني در طول زمان از دوران باستان تاكنون حفظ شده است. نويسنده در اين كتاب، ضمن بررسي تاريخ، دين و ادبيات ايران زمين، هويت فرهنگي ايراني را تعريف كرده و گذشته ايرانيان را در پيوند با پديده‌هاي سياسي و فرهنگي معاصر از نظر مي‌گذراند. اين كتاب، ضمن بررسي تاريخ ايران زمين از عصر باستان تا دوره اسلامي، توجهي ويژه به اديان ايراني پيشا اسلامي و تأثيرات آنها بر سنن و ادراكات مسلمانان در ايران نشان مي‌دهد. مقايسه ميان اندرزنامه‌هاي ايران باستان و ادبيات اسلامي در ايران، حكايت از همگرايي ميان دين و ادبيات در فرهنگ ايرانيان دارد و به واقع متون ديني تأثير بسياري از اندرزنامه‌هاي ايران باستان گرفته‌اند. نويسنده ضمن بررسي‌هاي خود در متون تاريخي و دين ايران زمين، مؤلفه‌هاي ادبي و اخلاقي هويت ايراني پسا اسلامي را به خواننده معرفي مي‌كند.
 فصول اين كتاب عبارتند از: مقدمه 1- ايرانيان كهن 2- ايرانيان دوره ميانه 3- اديان ايراني 4- ادبيات فارسي دوره ميانه: اندرزنامه 5- ماندگاري هويت ايراني در دوران اسلامي 6- ادبيات ايراني در دوره اسلامي نتيجه گيري فرشته داوران، مدرس زبان فارسي در دانشگاه كاليفرنيا و كالج دو آنزا و ديابلو ولي است.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر

مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب
[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 1876
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما