کتب انگلیسی
087
دوشنبه 1 آذر 1389 خليج فارس و آسياي آرام -از بي تفاوتي تا وابستگي متقابل
عنوان لاتين: The Persian Gulf and Pacific Ocean
نويسنده: كريستوفر ديويدسن (Christopher Davidson)
ناشر: Columbia University press
ناشر اصلي: آمريكا
تعداد صفحات: 208
نوبت و سال انتشار: نوبت اول
قيمت: $60.00
شابك: 4-70216-231-0-978
چكيده:
ملغمه اي از مسائل اقتصادي، فرهنگي و دپيلماتيك، موجب «آسيايي شدن» آسيا شد و بسياري از كشورهاي اين قاره را ذيل چارچوب مسلطي از روندها و منافع متحد كرد. حتي رابطه پايداري نيز ميان سه كشور صنعتي آسيا و شش پادشاهي حاشيه خليج فارس ايجاد شده است.
توضيحات:
ملغمه اي از مسائل اقتصادي، فرهنگي و دپيلماتيك، موجب «آسيايي شدن» آسيا شد و بسياري از كشورهاي اين قاره را ذيل چارچوب مسلطي از روندها و منافع متحد كرد. حتي رابطه پايداري نيز ميان سه كشور صنعتي آسيا و شش پادشاهي حاشيه خليج فارس ايجاد شده است. كريستوفر ديويدسن، از جمله صاحب‌نظران برجسته در حوزه اقتصاد به سرعت در حال تغيير خاورميانه، عوامل شرقي و غربي را كه موجب نزديكي بيشتر ميان كشورهاي آسيا و حاشيه خليج فارس شده است بررسي مي‌كند. به اعتقاد نويسنده در اين دو منطقه شاهد شكل‌گيري پيوندهاي غيراقتصادي ديگري نيز خواهيم بود. ديويدسن پيوند پيچيده ميان اين قدرت‌هاي در حال ظهور را بررسي كرده، نشان مي‌دهد كه چگونه هويت‌هاي اقتصادي، سياسي، جغرافيايي و فرهنگي يگانه، همكاري‌هاي آتي را هم تقويت و هم تهديد مي‌كنند.
كريستوفر ديويدسن، عضو مؤسسه مطالعات اسلامي و خاورميانه در دانشگاه دورهام است. پيش از اين وي استاديار علوم سياسي در دانشگاه شيخ زايد در امارات بود. وي همچنين مؤلف سه كتاب دبي: شكوفايي آسيب پذير، ابوظبي: نفت و فراتر از آن و امارات متحده عربي: مطالعه اي درباره بقا است.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر

مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب
[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 1776
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما