کتب انگلیسی
083
يكشنبه 30 آبان 1389 قيام مسلمانان-پژوهشي در اسلام سياسي
عنوان لاتين: The Muslim Revolt
نويسنده: راجر هاردي (Roger Hardy)
ناشر: Columbia University press
ناشر اصلي: آمريكا
تعداد صفحات: 208
نوبت و سال انتشار: نوبت اول
قيمت: 26.50$
شابك: 1-70150-231-0-978
چكيده:
اين كتاب به بررسي پديده اسلام‌گرايي و نيروهاي برانگيزنده آن مي‌پردازد. به اعتقاد نويسنده، اين جنبش را بايد در بستر تاريخ 200 ساله آن مطالعه كرد.
توضيحات:
اين كتاب به بررسي پديده اسلام‌گرايي و نيروهاي برانگيزنده آن مي‌پردازد. به اعتقاد نويسنده، اين جنبش را بايد در بستر تاريخ 200 ساله آن مطالعه كرد. هاردي معتقد است كه اسلام‌گرايي محصول جنگ با استيلاي غرب بر جهان اسلام و پيامد ناخوشنودي مسلمانان از فرآيند مدرنيزاسيون است. وي در كتاب اطلاعاتي را نيز از سفرهاي شخصي اش به كشورهاي اسلامي و مواجهه سي ساله اش با مسائل مطروحه در خاورميانه و جهان اسلام در اختيار خواننده مي‌گذارد. او نقش سياسي اسلام را در كشورها و مناطق مختلفي از جمله مصر، ايران، پاكستان، سودان، عربستان سعودي، تركيه، آسياي جنوب شرقي و اروپا مورد مطالعه قرار مي‌دهد. در عين حال وي تحول اسلام‌گرايي را از زمان شكل‌گيري اش در دوران مبارزه با استعمار تا تجليات كنوني اش در قالب القاعده دنبال مي‌كند. ه
اردي در پايان هشدار مي‌دهد كه بدون داشتن فهم جامعي از اسلام‌گرايي، غرب نخواهد توانست از مزاياي صلح در منطقه برخوردار شده و تصوير مثبتي از خود در ذهن و عين مسلمانان به وجود آورد. راجر هاردي، تحليل گر مسائل خاورميانه و اسلام است.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر

مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب
[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 1776
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما