564456
بازدید مدیران و اعضای هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از چاپخانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم صبح روز دوشنبه 12 شهریورماه ریاست و جمعی از مدیران، اعضای هیأت علمی و محققان پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از چاپخانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه بازدید کردند تا از نزدیک شاهد روند تولید آثار باشند.

به مناسبت یازدهم شهریورماه، روز صنعت چاپ، مدیران و اعضای هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از چاپخانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بازدید کردند.
در این بازدید که حجت الاسلام والمسلمین دکتر نجف لک زایی رئیس پژوهشگاه نیز حضور داشت، با تقدیر و تشکر از زحمات کارکنان چاپخانه دفتر تبلیغات اسلامی، روز صنعت چاپ را به همکاران چاپخانه تبریک و گفتند: کار بزرگ شما عزیزان در چاپ زیبا و مناسب آثار اسلامی خصوصا آثار علمی محققان و پژوهشگران پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، ارزش والایی دارد و عامل مهمی برای رسیدن نتایج پژوهشی، به مشتاقان علم و معرفت و اندیشه ها و تفکرات پژوهشگران است و قطعا در ثواب ترویج علم و دانش اسلامی سهیم هستید.
در ادامه برنامه، محمدباقر انصاری، رئیس موسسه بوستان کتاب دفتر تبلیغات اسلامی، حضور مدیران و اعضای محترم هیات علمی پژوهشگاه در چاپخانه دفتر تبلیغات اسلامی را موجب مباهات و افتخار دانست و در خصوص روند چاپ کتب و نشریات، توضیحاتی ارائه کرد.
دکتر علی اکبری معلم معاون منابع انسانی و پشتیبانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، هدف از برگزاری این برنامه را عرض تبریک روز صنعت چاپ به همکاران چاپخانه دفتر تبلیغات اسلامی و آشنایی مدیران و اعضای هیات علمی با مراحل تولید و چاپ کتاب عنوان کرد. وی ادامه داد: پژوهشگاه در راستای سیاستهای خود مبنی بر تقویت روحیه نشاط و تندرستی و بالابردن سطح آگاهیهای عمومی همکاران، فوق برنامه هایی برای سال 1397 تدارک دیده است. که با همت و پیگیری اداره منابع انسانی این معاونت در حال اجرا است. ایشان فوق برنامه بازدید از چاپخانه دفتر تبلیغات اسلامی، فوق برنامه سلامت و فوق برنامه مسابقات ورزشی بین همکاران را از جمله این برنامه ها دانست.
دراین بازدید، محمدباقر انصاری مسئول نشر موسسه بوستان کتاب و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، ضمن خوش آمدگویی به حاضران، به معرفی کلی چاپخانه پرداخت. وی سپس از مسئول چاپخانه آقای مجید مهدوی خواست تا ضمن توضیح و تبیین روند کار تولید کتاب، به معرفی دستگاه های چاپ نیز بپردازد.
مجید مهدوی مسئول چاپخانه دفتر تبلیغات اسلامی، ضمن اشاره به تولید محتوا و صفحه آرایی نهایی کتاب، در ابتدا مرحله تهیه زینک و لیتوگرافی را توضیح داد و سپس به اتفاق بازدید کنندگان، به معرفی دستگاه های GTO چهار رنگ دو ورقی و یک ورقی پرداخت و سپس آنان را با دیگر دستگاه های مربوط به چاپ مانند تاکنی، صحافی و برش آشنا ساخت. در طول این توضیحات، عملا نمونه های آماده شده و خروجی های هر دستگاهی نیز به رؤیت بازدیدکنندگان می رسید.
مهدوی در توضیح پذیرفتن کار چاپ گفت که این چاپخانه علاوه بر پذیرش کلیه کارهای چاپی دفتر تبلیغات، از مشتریان بیرونی نیز کار چاپ می پذیرد و همین امر باعث تأمین هزینه های بوستان کتاب می گردد.
مسئول بوستان کتاب، تیراژ فعلی محصولات را بین ۳۰۰ تا ۱۰۰۰ نسخه عنوان کرد و گرانی کاغذ و مرکب چاپ و محصولات مرتبط با صنعت چاپ را یکی از علل محدودیت در تیراژ بر شمرد. وی همچنین هزینه تمام شده تولید کتاب و کتاب های الکترونیک و pdf، اندروید و .... را از دیگر عوامل عدم مطالعه در کشور دانست و گفت که متأسفانه این عوامل، تأثیری منفی در سرانه مطالعه کشور دارند.
در ادامه این بازدید، مسئول چاپخانه (آقای مجید مهدوی)، چاپخانه دفتر تبلیغات خود را جزو برترین چاپخانه های قم و کشور دانست که سرعت و کیفیت انجام کار در این چاپخانه، باعث شده ناشران و تولیدکنندگان کتاب از تهران، اصفهان و ... به این مرکز مراجعه کنند.
مهدوی علت این موفقیت را تحصیلات پرسنل چاپخانه در زمینه صنعت چاپ عنوان کرد و گفت که در این چاپخانه، تخصص و تعهد، دو عاملی هستند که می تواننند باعث تولید کاری با کیفیت و در کوتاه ترین زمان و به نحو احسن شوند.
در ادامه، مدیران و اعضای هیأت علمی از انبار کتاب بازدید کردند و رئیس موسسه بوستان کتاب، در خصوص نمایندگی های بوستان در کشور و توزیع شایسته محصولات چاپ شده به اقصا نقاط کشور توضیحات مبسوطی ارائه کرد.
در پایان این بازدید هم حجت الاسلام و المسلمین دکتر نجف لک زایی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ضمن تشکر از دست اندرکاران تهیه و تولید کتاب، چنین بازدیدهایی را بسیار مثمر ثمر خواند و ابراز امیدواری کرد که برای سایر اعضایی که نتوانستند در این بازدید شرکت کنند، زمینه ای فراهم شود تا آنان نیز از نزدیک با چاپ و تولید کتاب آشنا شوند.
در این دیدار علاوه بر ریاست پژوهشگاه، معاون پژوهشی، معاون منابع انسانی و روسای پژوهشکده ها و مراکز و برخی از روسای ادارات پژوهشگاه به همراه اعضای هیات علمی حضور داشتند.
لازم به ذکر است در این چاپخانه، کلیه آثار و محصولات دفتر تبلیغات اسلامی، اعم از معاونت های فرهنگی و هنری، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، بوستان کتاب و نشریات و مجلات در چاپخانه ای که متعلق به دفتر تبلیغات اسلامی است چاپ و متنشر می شوند.

 
منبع: اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
کلمات کليدي
اخبار, بازدیدها
 
امتیاز دهی
 
 

[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 2615
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما