دیدار
1397/9/17 شنبه معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری: تبلیغ در مناطق محروم همچون جهاد در راه خدا است معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری گفت: این که از خودتان و زندگی تان به آسانی می گذرید و با تمام سختی‌ هایی که در این راه وجود دارد به مناطق محروم می روید، جهاد در راه خداوند است.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر و گروه تبلیغی علی‌بن‌مهزیار خوزستان با اشاره به سختی های مسیر یک مبلغ و با بیان این که توفیق هدایت و به سعادت رساندن مردم نصیب هر کسی نخواهد شد، گفت: این که از خودتان و زندگی تان به آسانی می گذرید و با تمام سختی‌ هایی که در این راه وجود دارد به مناطق محروم می روید، جهاد در راه خداوند است.

وی حفظ وحدت را امری ضروری دانست و افزود: دشمن روی مسائل اختلافی و مباحث قومیتی خیلی سرمایه گذاری کرده و به شدت در حال تبلیغ و فعالیت است، لذا وظیفه ما نیز در این راستا سنگین است و نباید بگذاریم عقائد مردم را در بر گیرند و خدشه دار کنند.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با بیان اهمیت و ضرورت تبلیغ گفت: طلاب و روحانیون باید به امر تبلیغ اهتمام ورزند و به وظیفه اصلی خود عمل کنند و خدایی نکرده به‌ گونه ای نشود که فردای قیامت در برابر حضرت حق جوابی نداشته باشیم.

وی با بیان این که طلاب باید بعد از اتمام تحصیل، به مناطق خود بازگردند تا به هدایت مردم مناطق خود بپردازند، تأکید کرد: این که مبلغان برای امر مقدس تبلیغ به مناطق خود باز می‌گردند، تأثیر زیادی دارد و دلیل آن هم، آشنایی با گفتار و فرهنگ آن منطقه است.

حجت الاسلام والمسلمین مروی صیانت از عقاید مردم را امری ضروری دانست و تصریح کرد: شما باید از عقائد مردم صیانت کنید تا مورد هجمه قرار نگیرند، همان طور که علمای قدیم در این راه ثابت قدم ماندند، حتی برخی از آن ها در این راه به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به این که ما در قبال خون شهداء، مخصوصاً عالمان شهید مسئول هستیم، افزود:  دشمنان اسلام، وهابیت را به وجود آوردند تا بین اهل‌سنت و شیعیان تفرقه بیندازند و در این راه هم هزینه های زیادی کرده‌‌اند.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری ضمن تقدیر از حضور خواهران در گروه تبلیغی علی بن مهزیار اظهار داشت: این که خواهران به فعالیت های این گروه ورود پیدا کرده اند کار بسیار خوب و تاثیرگذاری است و ما نباید از ظرفیت جامعه زنان غافل شویم.

وی استمرار ارتباط بین مبلغان و مردم را ضروری دانست و افزود: باید برنامه‌ای طراحی شود، تا در ایامی که مبلغ در محل تبلیغ حضور ندارد رابطه اش با مردم قطع نشود، و باید افرادی را در محل تبلیغ داشته باشد تا خلأ وجودی اش را تا حدودی پر کنند و سؤالات و شبهات مردم را برای او بازگو کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با بیان این که تبلیغ نباید به ماه رمضان و ماه محرم محدود شود، خاطرنشان کرد: دشمن شبانه روز در حال فعالیت است و نباید از حضور آن ها غافل شد و بایستی حضور فکری و هدایتی شما در آن منطقه مستمر باشد.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما