همایش
1396/12/20 يكشنبه به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی؛ همایش علمی «حوزه انقلابی؛ مسؤولیت های ملی و فراملی» برگزار شد همایش علمی «حوزه انقلابی؛ مسؤولیت های ملی و فراملی» با رونمایی از هشت اثر در زمینه حوزه انقلابی و برگزاری سه پنل تخصصی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، همایش علمی «حوزه انقلابی مسؤولیت های ملی و فراملی» با حضور اساتید برجسته حوزوی در سالن همایش های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.
در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین واعظی(رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم) به سخنرانی پرداخت و با اشاره به اعتقاد به ذاتی بودن سیاست در دین به عنوان یکی از مهم ترین مؤلفه ها و شاخصه های حوزه انقلابی بر ضرورت حمایت حوزه از گفتمان انقلاب اسلامی تأکید کرد.
وی افزود: در گذشته وقتی سخن از حوزه مطلوب و حوزه ایده آل به میان می آمد، کسی بحث انقلابی بودن را به عنوان یکی از وجوه ذکر نمی کرد، بنابراین واژه حوزه انقلابی یک ترکیب جدید است و دو مقطع مهم حوزه انقلابی قبل از انقلاب و حوزه انقلابی بعد از انقلاب را دنبال کرده است. 
حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی(معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی به سخنرانی پرداخت و رسالت حوزه انقلابی را در تولید آثار دینی در زمینه جامعه و حکومت بسیار سنگین ارزیابی کرد و گفت: امروز متأسفانه بیش از 90 درصد آثار منتشر شده در حوزه دین مربوط به احکام فردی است.
در این همایش، حجت الاسلام والمسلمین منصور میراحمدی(رییس پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و دبیر کمیته عملی همایش) با اشاره به ضرورت توجه به ابعاد مختلف حوزه انقلابی اظهار داشت: این همایش زمینه تدوین سند جامع حوزه انقلابی است که بعد از همایش آماده سازی شده و در اختیار همه شخصیت ها و نهادهای حوزوی قرار خواهد گرفت.
همچنین در این همایش، سه پنل تخصصی برگزار شد، در پنل شماره یک این همایش که در تالار خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شد و ریاست آن با حجت الاسلام منصور میراحمدی بود، سه مقاله ارائه شد «انقلابی گری، هویت ساز حوزه و روحانیت» به قلم حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پیروزمند، «عقلانیت حوزه انقلابی و آسیب شناسی آن» نوشته حجت الاسلام والمسلمین محسن مهاجرنیا و «قدرت و اختلال در مدنیت سازمان روحانیت» به قلم عبدالوهاب فراتی ارائه شد.
در پنل شماره دو همایش حوزه انقلابی که در تالار شیخ انصاری این پژوهشگاه برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین احمدرضا یزدانی مقدم، ریاست آن را بر عهده داشت، مقاله های «علوم حوزوی در تراز حوزه انقلابی» به قلم حجت الاسلام والمسلمین سیدسجاد ایزدهی، «حوزه و علوم انسانی(ضرورت و گام های تحول)» نوشته حجت الاسلام والمسلمین قاسم ترخان و «هویت حوزه ای و امر سیاسی» به قلم علیرضا زهیری و «حوزه انقلابی و صدور فرهنگ انقلاب اسلامی» به قلم محمداسماعیل نباتیان ارائه شد. 
در پنل شماره سه این همایش که در تالار امام مهدی(عج) با ریاست حجت الاسلام والمسلمین عبدالله نظرزاده برگزار شد، سه مقاله «عوامل سیاست زدگی در حوزه علمیه و راه های برون رفت از آن» به قلم حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم سیدباقری، «حوزه های علمیه و نشر ارزش های انقلابی در بستر حقوق بین المللی ارتباطات» به قلم کمال اکبری و «تحلیلی از تداوم انقلابی گری حوزه علمیه در بستر جامعه شناختی سیاسی» به قلم رضا عیسی نیا ارائه شد. 
در ادامه نمایندگان پنل های سه گانه به ارائه خلاصه ای از مباحث مطرح شده در کمیسیون های مربوطه پرداختند.
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما