میراحمدی
1396/12/20 يكشنبه رییس پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خبر داد؛ سند جامع حوزه انقلابی به زودی تدوین می شود رییس پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با برشمردن اهداف برگزاری همایش «حوزه انقلابی؛ مسؤولیت های ملی و فراملی» از تدوین سند جامع حوزه انقلابی بعد از این همایش خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین منصور میراحمدی در همایش علمی «حوزه انقلابی مسؤولیت های ملی و فراملی» که در سالن همایش های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، با بیان این که 25 اسفندماه 94 رهبر معظم انقلاب از مسأله حوزه انقلابی سخن به میان آوردند، ابراز داشت: مقام معظم رهبری به نقش و جایگاه حوزه در پیدایش انقلاب اسلامی پرداختند و بر ضرورت انقلابی ماندن حوزه تأکید و تفکر و برنامه ریزی را مورد توجه و عنایت قرار دادند.
وی افزود: در اسفندماه سال گذشته مصوب شد که این همایش با عنوان «حوزه انقلابی؛ مسئولیت های ملی و فراملی» در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شود و دبیرخانه علمی آن به پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی واگذار و فراخوان همایش تهیه و در سه محور عرضه شد.
رییس پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی عنوان کرد: ابتدا 25 مقاله علمی پژوهشی فراهم شد که در دو جلد مجموعه مقالات، رونمایی و در سه پنل عملی ارائه می شود و دوم، مجموعه مصاحبه ها با شخصیت های بزرگ حوزوی است که در کتابی با عنوان مجموعه مصاحبه ها رونمایی می شود و قالب سوم، مجموعه نشست های مناظره و نقد است که مجموعه کرسی ها نیز در یک جلد رونمایی می شود. 
وی با اشاره به این که در این همایش دو نشریه فعالیت می کردند، گفت: نشریه حوزه و نشریه دانشگاه باقرالعلوم(ع) در این همایش فعالیت می کردند و هدف اساسی این همایش، ایجاد تأملی بر مفهوم حوزه انقلابی، شاخص های آن و تأکید بر وظایف ملی و فراملی حوزه های علمیه در این زمینه است. 
حجت الاسلام والمسلمین میراحمدی ابراز کرد: این همایش، زمینه تدوین سند جامع حوزه انقلابی است که بعد از همایش آماده سازی شده و در اختیار همه شخصیت ها و نهادهای حوزوی قرار خواهد گرفت.
وی یادآور شد: در این همایش افراد و نهادهای زیادی با ما همراهی می کردند که مهمترین مرکز، دفتر تبلیغات اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین واعظی بودند که حقیقتا یار و یاور ما در این مسیر سخت و ناهموار بودند.
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما