جلسه توجیهی
1395/12/1 يكشنبه مدیرکل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین معاونت فرهنگی تبلیغی: طلاب در عرصه تبلیغ نوین نباید صرفاً تولید کننده باشند نشست مدیران خانواده هنری تبلیغی عقیق با مدیر کل اداره اطلاع‌ رسانی و تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، نشست مدیران خانواده هنری تبلیغی عقیق با اباذر جعفری مدیر کل اداره اطلاع‌ رسانی و تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.
خانواده هنری تبلیغی عقیق از پنج گروه سپید، افق، فیلم و قلم، مهرآفرینان ثقلین و قاصدک تشکیل شده است که این پنج گروه فعالیت فرهنگی تبلیغی خود در حوزه تبلیغ نوین را از طریق کارگروه عقیق (قرآن و عترت) ادامه می‌دهند.
جعفری در این نشست به خلأهای موجود در زمینه متون تبلیغی، ترویجی و هنری اشاره کرد و گفت: در صورت تدوین ساختار و اصول این متون در خانواده عقیق، دفتر تبلیغات اسلامی مساعدت و حمایت لازم جهت ارائه این اصول به سایر مبلغان نوین را خواهد نمود.
مدیر کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ضمن تقدیر از خانواده عقیق به لزوم تمرکز موضوعی در فعالیت ها اشاره کرده و اظهار داشت: طلاب در عرصه تبلیغ نوین نباید صرفاً تولید کننده باشند بلکه لازم است ارتباط تبلیغی مناسبی میان هنرمندان و طلاب هنرمند شکل بگیرد و یکی از بهترین راه های این ارتباط، استفاده از طلاب هنرمند است.
در ادامه سید علیرضا حسنی با اشاره به اینکه یکی از اهداف عقیق کارآفرینی برای نیروهای مومن، انقلابی و هنرمند می باشد، گفت: کارآفرینی برای طلبه های هنرمند امر لازمی است که نیاز به توجه بیشتری دارد، به همین منظور خانواده هنری تبلیغی عقیق رابطه ای را با مراکز و سازمان های فرهنگی و هنری برقرار نموده است.
امین سعادتی، مدیر گروه مهرآفرینان ثقلین و مدیر خانه ادبیات نمایشی عقیق به فعالیت های این خانه اشاره نمود و تصریح کرد: خانه ادبیات نمایشی در واقع پشتیبانی کننده محتوایی خانه های نمایش، فیلم و انیمیشن است و در حال حاضر مجموعه ای از بهترین فیلمنامه نویسان طلبه و شهر قم در این خانه مشغول به فعالیت می باشند.
وی به تشکیل کارگروه های مختلف اشاره کرد و افزود: همچنین در حال حاضر سه کارگاه نمایشنامه کوتاه رادیویی، فیلمنامه کوتاه تا پنج دقیقه و فیلمنامه کوتاه تا سی دقیقه در این خانه تشکیل شده و در حال فعالیت می‌باشد.
حسین عظیمی مدیر خانه انیمیشن ضمن ارائه گزارشی کوتاه از فعالیت های این خانه در حوزه موشن گرافی و انیمیشن گفت: سه تیم از افراد حرفه ای در عقیق شناسایی شده و مشغول به کار هستند.
در ادامه این نشست، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی جلالی مدیر خانه متون تبلیغی و ترویجی عقیق با اشاره به اقتضائات متون تبلیغی و ترویجی هنری و جدید بودن آن ها گفت: در تلاش هستیم تا برای این نوع از متون ساختاری تدوین کنیم تا همه علاقه مندان به این سبک از تبلیغ، از متون استفاده کنند. 
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما