آیت الله مکارم شیرازی

نوروزنژاد
1395/7/8 پنجشنبه آیت‌الله مکارم شیرازی: تجربه شکست برای حامیان دیروز صدام و امروز داعش تکرار می‌شود آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: کسانی که روزی صدام را حمایت می‌کردند، اکنون هم در سوریه حامی داعش هستند، ولی همانگونه که در جنگ هشت ساله گرفتار شکست شدند در سوریه، یمن و عراق هم شکست می‌خورند.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در کنگره بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم که به همت روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی و با همکاری برخی از مراکز و نهادهای حوزوی در مدرسه امام کاظم(ع) برگزار شد، اظهار کرد: روحانیون مدافع حرم جان خود را در طبق اخلاص گذاشته‌اند و در مقابل دشمنان اسلام که قصد ویرانی کشورهای اسلامی را دارند، به پا خاسته‌ و شربت شهادت نوشیده‌اند و این کنگره به دنیا ثابت می‌کند اگر روحانیت مردم را به جانفشانی دعوت می‌کند، خود آن هم در صف اول قرار می‌گیرد.
وی اضافه کرد: همچنین گرامیداشت یاد و نام شهدای مدافع حرم و تجلیل از خانواده معظم شهدای روحانی مدافع حرم از دیگر اهداف این مراسم است.
این مرجع تقلید با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام(ص) اظهار کرد: اگر نگاهی به حوادث تاریخی داشته باشیم می‌بینیم که طبیعت حوادث تاریخی اینگونه است که با گذشت زمان کهنه می‌شود؛ جنگ جهانی دوم از حوادث مهم تاریخی بود و در آن 30 میلیون کشته و 30 میلیون مجروح بر جای گذاشت و بخش‌های عظیمی از دنیا را تحریم کرده و از بمب اتم برای ویران کردن دو شهر ژاپن استفاده شد، ولی با گذشت زمان در حال فراموشی است.
وی افزود: در عین حال می‌بینیم که حادثه عاشورای امام حسین(ع) با گذشت بیش از 13 قرن سال به سال شکوفاتر و با عظمت‌تر است؛ این حادثه نه تنها فراموش نمی‌شود، بلکه هر سال بر عظمت آن نیز افزوده می‌شود و شاهد آن هم مراسم‌های عاشورا و برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی است.
آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه ضروری است از فرصتی که عاشورا در اختیار ما می‌گذارد استفاده کنیم، تصریح کرد: عاشورا سرمایه‌ای است که شهدای کربلا برای ما به یادگار گذاشته‌اند و باید از این سرمایه استفاده کرد.
وی با تاکید بر اینکه شعار و هدف «هیهات منا الذله» کهنه نمی‌شود، افزود: عدالت، عزت، آبرو و شخصیت کهنه نمی‌شود و هر آنچه که با اینها ارتباط داشته باشد، رنگ جاودانگی به خود خواهد گرفت.
این مرجع تقلید گفت: در زمان ما اسباب فساد و انحراف از هر زمانی بیشتر و قوی‌تر است؛ فضاهای مجازی و رسانه ‌های مفسد غوغا می‌کنند و دشمنان قلب اسلام را هدف گرفته‌ اند. هزاران شبکه بر ضد اسلام و بر ضد انقلاب اسلامی شبانه‌روز مشغول فعالیت هستند.
وی افزود: در دنیا امروز اسلام، مکتب اهل بیت و ایران اسلامی مزاحم منافع نامشروع قدرت‌های سلطه‌گر است؛ ما هرگز از انبوه جمعیت واهمه‌ای به خودمان راه نمی‌دهیم. قدرت‌های جهانی دست به دست هم دادند و با کمک به صدام می‌خواستند نور اسلام و انقلاب اسلامی را خاموش کنند ولی نتوانستند به اهداف خود برسند.
آیت‌الله مکارم شیرازی تأکید کرد: کسانی که روزی صدام را حمایت می‌کردند، اکنون هم در سوریه حامی داعش هستند ولی همانگونه که در جنگ هشت ساله گرفتار شکست شدند در سوریه، یمن و عراق هم شکست می‌خورند.
وی با بیان اینکه باید از سرمایه عاشورا و اربعین حداکثر استفاده را داشته باشیم، گفت: در دورانی که روس‌ها به آذربایجان حمله کردند مسأله‌ای که آذربایجان را نجات دارد، عاشورا بود.
استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه عاشورا دارای قدرت بسیار عجیبی دارد، افزود: مردم دنیا از این قدرت ناآگاه هستند ولی وقتی با حوادث روبه‌رو می‌شوند با قدرت عاشورا آشنا می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه شعاع انوار این انقلاب از مرزهای کشورهای اسلامی فراتر رفته و در اقصی نقاط دنیا تأثیرگذار است،‌ اظهار کرد: امیدواریم که طلاب در جبهه‌ های تبلیغ فعالیت گسترده داشته و بتوانند دشمنان را از هر گونه خیال باطل پشیمان کنند.
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما