اعرافی
1395/7/8 پنجشنبه مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور: جبهه تکفیر و افراط‌گرایی مذهبی دست نشانده حرکت استکبار است مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه در سوریه، یمن و بحرین شاهد یک جنگ نیابتی هستیم، گفت: علت اصلی این جنگ نیابتی، استکبار جهانی و اسرائیل است و آل سعود و جبهه تکفیر و ترور و افراط‌گرایی مذهبی دست نشانده حرکت استکبار است.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، آیت‌الله علیرضا اعرافی در کنگره بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم که به همت روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی و با همکاری برخی از نهادهای حوزوی در مدرسه امام کاظم(ع) قم برگزار شد، اظهار کرد: ملت ما در جنگ هشت ساله و دفاع مقدس به بهترین شکل از یک آزمون بسیار سخت و دشوار بیرون آمد؛ هرگز نمی‌شد تصور کرد که ملتی با دست خالی در برابر هجمه مستکبران عالم پیروز بیرون بیاید.
وی تصریح کرد: روحانیت افتخار دارد که هزاران شهید در قافله انقلاب و دفاع مقدس دارد، روحانیت در کنار مردم است و برای رشد و اعتلای کشور تلاش کرده و جان خود را نیز در این راه فدا می‌کند.
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزود: مستکبران عالم در دهه اخیر در برابر امواج انقلاب اسلامی احساس ضعف کردند و در سوریه، یمن و بحرین شاهد یک جنگ نیابتی هستیم. علت اصلی این جنگ نیابتی، استکبار جهانی و اسرائیل است و آل سعود و جبهه تکفیر و ترور و افراط گرایی مذهبی دست نشانده حرکت استکبار است. 
وی با بیان اینکه جنگ نیابتی با اهداف مختلفی دنبال می‌شود، اظهار داشت: انقلاب اسلامی امروز تنها متعلق به ایران نیست بلکه از آن همه امت اسلام بوده و غربی‌ها می‌خواهند جلوی امواج این انقلاب را بگیرند و چهره اسلام مخدوش شده و اسرائیل در حاشیه امن قرار بگیرد.
آیت‌الله اعرافی با اشاره به شرایط یمن، سوریه، بحرین و دیگر نقاط عالم و خون ریزی‌های سفاکانه غربی‌ها تصریح کرد: تابلوی این خونریزی‌ها و جنگ‌ها، جنگی مذهبی و تکفیری است که با هیچ فرقه و مذهبی همخوان نیست.
وی خطاب به خانواده‌های شهدای مدافع حرم تصریح کرد: همانگونه که رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی بارها فرمودند حضور فرزندان سرافراز شما برای این است که این نقشه پیچیده دشمن نقش برآب شود، چرا که آنها آمده‌اند مقدسات اسلام و اهل بیت(ع) را از میان برداشته و امنیت جهان اسلام را زیرپا بگذارند. فرزندان سرافراز شما و روحانیونی که مدرسه را کنار گذاشته و در عرصه دفاع حاضر شدند، به ایستادگی در برابر این نقشه غرب پرداختند.
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تاکید کرد: اگر ایستادگی توسط جوانان ما و دیگر کشورها صورت نمی‌گرفت امروز عتبات عالیات و ایران اسلامی در معرض خطر بود؛ ملت ایران و ملت‌های اسلامی به خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم افتخار کرده و به فضل خدا نقشه‌های سخت و پیچیده با حضور ملت‌های مقاوم جبهه مقاومت، نقش برآب خواهد شد.
وی تصریح کرد: حضور مستشاری انقلاب اسلامی و مدافعان حرم در کنار دفاع کنندگان از وطن و کشورهای اسلامی برای امنیت همه کشورها مفید است.
آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه حضور ما یا مستشاری بوده و یا به درخواست دولت سوریه و دیگر دولت‌های در معرض خطر انجام شده است، تأکید کرد: مجامع بین‌المللی اگر غرضی در کارشان نبود از حضور در جبهه مقابله با تروریسم حتما استقبال می‌کردند.
وی گفت: توقع نداریم که اسرائیل و حامیان آنها در برابر جبهه ترور ایستادگی کنند، چون خودشان مسبب آن بوده‌اند ولی از سازمان‌های بین‌المللی انتظارات بیشتری بود.
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تأکید کرد: امیدواریم به زودی شاهد باشیم که این توطئه‌ها شکست خورده و امت اسلام به سمت وحدت حرکت کند؛ اختلافات جزئی و تاریخی نباید به جنگ مبدل شود، در شرایط حساسی هستیم و امیدواریم که این نشست‌ها علاوه بر اینکه تکریم شهدا و ایثارگران جبهه بزرگ است، برای ما مایه قوت قلب باشد.
وی با اشاره به اعزام در آستانه ماه محرم اظهار کرد: امیدواریم که مبلغان بتوانند پیام عاشورا، انقلاب، دفاع مقدس و حوزه‌های علمیه را به همه کشور و جهان منعکس کنند.
آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه عاشورا جایگاه بزرگی در تاریخ انقلاب ما داشته و الهام‌بخش همه حرکت‌های بزرگ ما است، افزود: در عاشورا همه ارزش‌های متعالی اخلاقی و حماسی منعکس شده است و مبلغان این فرصت گرانبها را قدر دانسته و از این فرصت برای دعوت نسل جوان و جامعه انقلابی به سمت بصیرت روز افزون استفاده بیشتری داشته باشند.
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما