قوام کرباسی
1395/6/10 چهارشنبه مدیر گروه کلام اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خبرداد:  چاپ 11 کتاب و برگزاری 12 نشست علمی از سوی این گروه در سال جاری مدیر گروه کلام اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، گزارشی از فعالیت های این گروه ارائه کرد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین اکبر اقوام کرباسی، مدیر گروه کلام اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ما خاطرنشان کرد: تا پایان 94 در این گروه 29 پروژه در سطوح مختلف داشتیم که در دست انجام بوده و هم‌چنان امتداد دارد؛ برخی آماده ویراستاری، بعضی آماده ارسال نشر، برخی دیگر در حال ارزیابی نهایی، چند پروژه در حال اعمال اصلاحات و چند پروژه نیز در دست تحقیق بوده و هست. 
مدیر گروه کلام اسلامی با اشاره به پروژه های این گروه در سال گذشته اظهار داشت: عمده پروژه های گروه کلام اسلامی در سال‌های گذشته، ذیل دو عنوانِ کلانِ «اندیشه نامه متکلمان امامیه» و «عقل و دین» جا گرفته است. آخرین وضعیت این دو کلان پروژه را می‌توان چنین برشمرد: در این میان دو اثر به چاپ رسیده و 4 اثر در دست تحقیق قرار دارد، همچنین 8 اثر در مرحله ارزیابی نهایی است و 4 اثر به علت طولانی شدن مدت زمان انجام پروژه، در مرحله فسق قرارداد هستند.
وی با اشاره به برنامه های گروه کلام اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در سال 95 تصریح کرد: از ابتدای سال جاری، یک آسیب شناسی از گروه در دستور کار قرار گرفت تا ضمن بررسی آسیب‌ها و نواقص احتمالی دو کلان پروژۀ پیشین، اولاً برنامه‌های گروه به روز رسانی شده و پروژه‌هایی نوین، هم‌راستا با برنامه‌های ابلاغی قطب تعمیق‌باور دینی تدوین شوند و در گام دوم، نیروی انسانی گروه اعم از هیئت علمی و محققان پروژه‌ای تقویت و غنی‌سازی شود. 
حجت الاسلام والمسلمین کرباسی افزود: مقدمات این برنامه از سمت قطب تعمیق باور دینی شروع شد و نامه نگاری‌های آن انجام شده است. بر همین پایه تاکنون ظرفیت‌های گروه و نیاز‌ها تدوین و اعلام شده است و به منظور اجرایی شدن آن، چند جلسه مفید و کارساز با مسؤولان قطب تعمیق باور دینی و مدیریت پژوهشکده برگزار شده است. 
مدیر گروه کلام اسلامی درباره همکاری این گروه با قطب ها اظهار داشت: این گروه مشخصاً با قطب تعمیق باور دینی بیشترین داد و ستد علمی را می‌تواند داشته باشد؛ لذا اگر از سوی قطب مذکور برنامه و یا پروژه‌ای پیشنهاد و یا خبرسازی شود، بیشترین و بهترین همکاری را خواهیم داشت. 
وی ضمن بیان خبری مبنی بر چاپ 11 کتاب و برگزاری 12 نشست علمی از سوی این گروه در سال جاری گفت: در سال 95 حداقل 11 کتاب از سوی این گروه به چاپ خواهد رسید؛ از برنامه‌های خاص این گروه در سال 95، برگزاری نشست های تخصصی برای معرفی و نقد اولیه هر اثر پس از پایان کار و پیش از انتشار آن خواهد بود. این برنامه بر پایه مصوبه شورای پژوهشی پژوهشکده تنظیم شده است که حسب آن تمام اعضای هیئت علمی موظف هستند محتوای هر بخش از کار علمی خود را که آماده و ظرفیت ارائه دارد را در قالب یک نشست علمی اعلام و مجموعه محتوای کتاب را پیش از انتشار در یک نشست جداگانه ارائه نمایند. از همین رو پیش‌بینی می‌‌شود در سال 95، حداقل 12 نشست از سوی این گروه برگزار شود که البته جامعه مخاطب آن خاص و محدود خواهد بود.
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما