بازخوانی
1397/10/29 شنبه نشست بازخوانی تجارب رسانه ای فتنه 88 برگزار شد نشست بازخوانی تجارب رسانه ای فتنه 88 به همت مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی و با حضور وحید یامین پور و محمد حسن روزی طلب برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، نشست بازخوانی تجارب رسانه ای فتنه 88 با حضور وحید یامین پور و محمد حسن روزی طلب ، معاون اسناد و کتابخانه مرکز اسناد انقلاب اسلامی برگزار شد.
در ابتدای این جلسه وحید یامین پور با بیان اینکه فتنه 88 یک غافل گیری برای سازمان های امنیتی و رسانه ای بود، گفت: صدا و سیما  قبل از ماجرا 88 فکر چنین فتنه ای را نمی‌کرد و پس از ماجرا نیز هیچ طرح و نقشی جهت بازتاب و واکاوی آن نداشت. در همین جهت ما یک برنامه ای را به نام دیروز امروز فردا از اردیبهشت سال 88 شروع کردیم که از شبکه سوم سیما بخش می‌شد و تنها برنامه سیاسی صدا و سیما در آن زمان بود.
این فعال رسانه ادامه داد: سوالی که از من زیاد پرسیده می‌شود این است که موضوعات، میهمانان و متون مصاحبه و حتی سؤالاتی که در چنین برنامه جریان سازی از مهمانان پرسیده و مطرح می‌شود، از کدام اتاق و خط فکری نشأت می‌گیرد؛ حقیقت این است که هیچ اتاق فکری در پشت آنها وجود ندارد و در خصوص موضع گیری، انتخاب مخاطب، انتخاب مهمانان برنامه و... کسی به ما مشاوره نمی‌داد و به طور خودجوش و طی مشورت با چند نفر موضوعات انتخاب می‌شدند.
یامین پور ضعف مدیریتی در میان مدیران ارشد سازمان صدا و سیما را بلایی دانست که به آن مبتلا هستیم و در این خصوص تصریح کرد: پس از به روی آنتن رفتن هفت یا هشت قسمت از برنامه دیروز امروز فردا و دریافت بازخورد هایی از مردم، رسانه های بیگانه و حتی برخی از رسانه های داخلی موازی با جریان فتنه، سازمان صدا و سیما متوجه اهمیت و جریان سازی برنامه ما شد.
این فعال رسانه ای یکی از مهم ترین تاثیرات برنامه دیروز امروز فردا  در آن دوران را بلا اثر ساختن رسانه ها و برنامه های بیگانه  برشمرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه برنامه دیروز امروز فردا ابتکار عمل در جریان فتنه را از رسانه های غربی و بیگانه گرفت و بی پروا به بررسی  و واکاوری ابعاد گوناگون فتنه پرداخت، سبب توجه و جذب مخاطب و از سوی دیگر ریزش مخاطبان رسانه های غربی شد.
در ادامه، محمد حسن روزی طلب تاریخ پژوه و دیگر فعال رسانه ای حاضر در جلسه نکاتی را درباره سختی کار رسانه های انقلابی در جریان فتنه 88 بیان کرد.
وی عدم تردید و ایزولاسیون یک رسانه حقیقت طلب را امری مهم دانست و گفت: ما در آن زمان با اینکه بازخورد های متفاوتی را از کار خود دریافت می‌کردیم اما حداقل در یک جناح  مشغول فعالیت بوده و مطمئن بودیم که کارمان درست است، زیرا انتخابات درست برگزار شده و بر تردید خود چیره شده بودیم.
وی ادامه داد: صحت انتخابات به منزله حمایت از شخص خاصی نبود بلکه نشان دهنده صحت و درستی نظام جمهوری اسلامی بود.
معاون اسناد و کتابخانه مرکز اسناد انقلاب اسلامی، رها کردن و تنها ماندن برخی رسانه ها در بزنگاه 88 را نکته حائز اهمیت دیگری دانست و در این خصوص بیان کرد: ما در تابستان سال 88 دیدیم که تمامی حرف ها و گفت وگو های ما محدود به سه یا چهار نفر شده است و برای جلوگیری از این کار ما تمامی کسانی که از طرف مقام معظم رهبری ازسال 68 در سمت های مختلف منصوب شده بودند را برای مصاحبه و گفتگو انتخاب کردیم.
وی ادامه داد: پس از تماس با هریک و مطرح کردن موضوع با بازخورد تند آنها مواجه شدیم و هر کدام به بهانه ای از گفتگو با ما خودداری کردند و کسانی که در حال حاضر اعتقاد قوی به نهم دی دارند نماد مبارزه با فتنه شناخته می‌شوند.
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما