حوزه انقلابی
1396/12/15 سه‌شنبه به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی؛ همایش «حوزه انقلابی؛ مسؤولیت های ملی و فراملی» برگزار می شود همایش «حوزه انقلابی؛ مسؤولیت های ملی و فراملی» ۱۷ اسفندماه به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین لک زایی در نشست خبری همایش «حوزه انقلابی؛ مسؤولیت های ملی و فراملی» که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، با اشاره به سخنانی از رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای مجمع نمایندگان طلاب  و فضلای حوزه علمیه قم گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علیمه قم سخنان مهمی را بیان کردند که بحث حوزه انقلابی از مهم ترین آنها است.
وی ادامه داد: بنا بر آنچه که رهبر معظم انقلاب بیان کردند، ایجاد حوزه انقلابی با کارهای سطحی صورت نمی گیرد بلکه نیازمند اندیشیدن، فکر، برنامه ریزی و عمل است بنابراین در دفتر تبلیغت اسلامی حوزه علمیه در این زمینه کارگروه علمی تشکیل گردید تا برنامه ریزی های لازم را انجام دهد.
معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان این که حوزه انقلابی ناظر به مسوؤولیت های حوزه علمیه است، تصریح کرد: حوزه ای انقلابی است که براساس مسؤولیت خود عمل کند که می توان آنها را به دوگونه ملی و فراملی تقسیم کرد؛ براساس همین مسؤولیت  این همایش به همایش حوزه انقلابی، مسؤولیت های ملی و فراملی نام گذاری شد.
وی ادامه داد: هنگامی که بحث حوزه انقلابی به میان می آید جنبه سیاسی آن به ذهن ها تبادر می کند در حالی که بخش های علمی اعم از آموزشی و پژوهشی همچنین فرهنگی نیز از جمله مسؤولیت های حوزه انقلابی است به ویژه در عرصه فرهنگ که با تحولات فراوانی همانند ایجاد ابزارهای جدید مواجه است بنابراین حوزه ای انقلابی است که بتواند از ابزارهای جدید نیز در عرصه فرهنگ استفاده کند.
حجت الاسلام والمسلمین لک زایی با اشاره به اهداف و محورهای این همایش گفت: صیانت از اصالت و ارزش های بنیادین حوزه های علمیه، توسعه و ترویج بینش انقلابی در حوزه های علمیه، نقد اندیشه و جریان های تضعیف کننده باورهای انقلابی در حوزه علمیه و تبیین راهکارهای ارتقاء وجه انقلابی حوزه های علمیه از اهداف برگزاری همایش حوزه انقلابی است.
وی افزود: مفهوم شناسی، مبانی و شاخصه های حوزه انقلابی، مسؤولیت های ملی حوزه انقلابی، مسؤولیت های فراملی حوزه انقلابی، آسیب شناسی حوزه انقلابی و آینده پژوهی و راهکارهای ارتقاء حوزه انقلابی از محورهای همایش حوزه انقلابی، مسؤولیت های ملی و فراملی به شمار می روند.
رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خاطرنشان کرد: همایش حوزه انقلابی در چهار قالب، مقاله های درخواستی شامل 22 مقاله، برگزاری کرسی نقد در 8 جلسه از سال 95 تا یک ماه گذشته، گفت وگو با بزرگان حوزه علمیه در 11 جلسه و تألیف کتاب برگزار شده است که در روز همایش از تمامی این موارد رونمایی می شود.
وی ادامه داد: برخی مجلات علمی نیز همانند مجله علمی پژوهشی علوم سیاسی یک شماره را به انتشار مقاله های حوزه انقلابی اختصاص داده اند؛ مجله حوزه نیز که سالیان است منتشر نمی شود شماره یک و دو سری جدید آن در روز همایش با انتشار مقاله های حوزه انقلابی توزیع می شود.
حجت الاسلام والمسلمین لک زایی در پایان با اشاره به برنامه های همایش گفت: سخنران افتتاحیه این همایش حجت الاسلام والمسلمین واعظی رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم است و پس از سخنرانی نیز سه پنل علمی هم زمان برگزار می شود؛ سخنران اختتامیه نیز حجت الاسلام والمسلمین لک زایی رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی است.
گفتنی است، همایش حوزه انقلابی مسؤولیت های ملی و فراملی پنج شنبه 17 اسفندماه از ساعت 8 تا 12 از سوی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در تالار شیخ طوسی این پژوهشگاه برگزار می شود.
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما