4
1396/9/13 دوشنبه معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع):  تأکید ائمه اطهار(ع) حفظ شیعه در کنار دیگر مذاهب است اگر زندگی امام هادی(ع) را ملاحظه کنید، تأکید می کنند که تشیع در کنار دیگر مذاهب حفظ شود و از شیعه نخواسته اند که در برابر این ها ایستادگی کنند، همه تأکیدات ائمه(ع) بر این مبنا بوده است.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین ایمانی در افتتاحیه همایش بین المللی «سیره و زمانه حضرت امام هادی(ع)» که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: بیش از صد سال از 250 سال امامت اهل بیت(ع) تا امام یازدهم، مربوط به دوران امامت امام جواد(ع)، امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) بوده است و هشت امام دیگر، 150 سال امامت کردند و دوران امام هادی(ع) دوران ویژه ای بود. 
وی با اشاره به حفظ اصول مکتب تشیع، به ضرورت مخالفت با دشمنان ائمه اطهار(ع) تأکید کرد و گفت: در برابر مخالفان اهل بیت(ع) در عین اینکه حفظ اصول مکتب مهم می باشد، اما در عین حال نباید باعث جنگ و خونریزی شود.
معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) تصریح کرد: اگر زندگی این امام را ملاحظه کنید، تأکید می کنند که تشیع در کنار دیگر مذاهب حفظ شود و از شیعه نخواسته اند که در برابر این ها ایستادگی کنند، همه تأکیدات ائمه(ع) بر این مبنا بوده است. 
وی ضمن بیان روایتی از امام صادق(ع) افزود: شیخ صدوق نقل کرده است که آن حضرت تأکید می کنند که بروید در صف اول بر اینها اقتدا کنید و هر گز امام نمی خواهد ظلم های اینها را تبرئه کند بلکه به ما درس زندگی می دهند و فرموند در برابر دشمنان ما طوری زندگی کنید که مردم بگویند که خدا رحمت کند جعفر بن محمد را که سبک زندگی را به شیعیان خود آموخت. 
حجت الاسلام والمسلمین ایمانی با اشاره به شیوه تعامل با مخالفان مذهب اهل بیت(ع) عنوان کرد: در روایت داریم فردی از امام معصوم سؤال کرد ما چگونه با مخالفان شما زندگی کنیم؟ که حضرت فرمودند: «از ما یاد بگیرید که چه می کنیم، به خدا قسم ما به عیادت مریضان آنها می رویم و در تشییع جنازه آنها شرکت می کنیم» و همچنین امام صادق(ع) می فرماید: «در صف اول نماز جماعت آنها را شرکت کنید».
وی تصریح کرد: البته این را هم باید بدانید که ائمه(ع) ما نمی خواستند ظلم ها و غصب ها را تبرئه کنند، بلکه مقصود آنها تربیت شیعیان و به همین دلیل است که در حدیث داریم «شیعه با سه یا چهار یا هفت نفر شروع شد» ولی امروز به 350 میلیون نفر رسیده ایم.
وی با ابراز تأسف از برخورد کسانی که منش شیعه تکفیری دارند، ابراز داشت: آنها هرگونه می خواهند برخورد کنند، ما باید وظیفه خود را عمل کنیم و طبق اسناد موثق این افراد جاهل شیعه مستقیما از انگلیس تغذیه می شوند.
معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به تلاش وهابیت در جهت از بین بردن وحدت شیعه و سنی عنوان داشت: استاد دانشگاه مدینه دو جلد کتاب در 900 صفحه نوشته و تقریب را به طور کلی زیر سؤال می برد؛ ولی این کتاب در کشورهای عربی تجدید چاپ می شود که وقتی سؤال کردم، بانی آن نمایندگی رژیم اشغال گر قدس در رباط مراکش بود.
وی اظهار داشت: اگر امروز پرچمدار تقریب و وحدت رهبر معظم انقلاب است به ما یاد داده اند بدون تنزل از مبانی تشیع، دست دوستی به سوی دیگر مذاهب دراز می کنیم، یعنی بدون این که از مبانی تشیع کوتاه بیاییم وحدت را حفظ کنیم. یا وقتی مقام معظم رهبری در کردستان می رود تقاضا می کنند که از رادیو و تلویزیون اذان خودشان پخش شود. 
حجت الاسلام والمسلمین ایمانی با بیان این که عملکرد رهبر معظم انقلاب در جذب قلوب اهل سنت بسیار مؤثر بوده است، عنوان داشت: ایشان از شیعیان زاهدان خواسته بودند که هنگام خواندن زیارت عاشورا، صدای بلندگوها بلند نباشد و یا فتوای صریح حرمت توهین به همسر پیامبر دادند.
وی گفت: حضرات معصومین همگی تأکید بر حفظ انسجام مذهبی با دیگر فرق بوده اند علی رغم این که می فرمایند از دستورات مذهب تشیع کوتاه نیایید.
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما