نمایشگاه دفاع مقدس
1395/7/6 سه‌شنبه در مراسم تجلیل از ایثارگران مطرح شد: تاکید رییس دفتر تبلیغات اسلامی بر ضرورت بکارگیری فرهنگ جهاد و شهادت رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره اهمیت بکارگیری فرهنگ جهاد و شهادت در زندگی گفت: بایستی با فرهنگ جهاد و شهادت زندگی کنیم، نه آنکه تنها این فرهنگ را توصیف کنیم.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمد واعظی در مراسم تجلیل از ایثارگران دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار داشت: همان طور که دینی شناسی غیر از دین ورزی و تدین است، از دفاع مقدس و شهادت گفتن جدای از در آمیختن وجودی با فرهنگ شهادت و زندگی کردن با فرهنگ جهاد و شهادت است. 
وی با اشاره به اهمیت حفظ روحیه جهاد و شهادت گفت: این که اسلام چیست، یک دغدغه است و اینکه چگونه مسلمان باشیم و چگونه اسلامی زیست کنیم، دغدغه دیگری است؛ برای افرادی که این شرف را پیدا کردند که در دفاع مقدس حضور داشته باشند و به این چند صد آیه قرآنی که به جهاد و شهادت و ایثار وجودی برای دین و عرضه کردن انسان ها برای خداوند و اعتلای کلمه الله دعوت می کند،  باید این دغدغه را داشته باشند که چگونه آن روحیه را حفظ کنند و در این راه استقامت داشته باشند. 
* بکارگیری فرهنگ جهاد و شهادت در زندگی لازمه حفظ روحیه جهادی
رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به این که نباید به توصیف فرهنگ جهاد و شهادت بسنده شود، تصریح کرد: حسینی شدنی که رزمندگان جان و وجودشان را با شرکت در صحنه ها و عرصه های مختلف دفاع مقدس پیوند زدند تا بتوانند کاری کنند که از مصادیق «من مات علی حب آل محمد» شوند را باید حفظ کنیم؛ با فرهنگ جهاد و شهادت زندگی کنیم، نه آنکه تنها این فرهنگ را توصیف کنیم. 
حجت الاسلام والمسلمین واعظی افزود: باید فرهنگ جهاد و شهادت و اخلاص و ایثار را در زندگی پیاده کنیم و با این امر ارتباط وجودی داشته باشیم، نه صرفا ارتباط ذهنی و توصیف گرایانه.
*امروزه جبههِ جنگِ شهادت جای خود را به جبهه فرهنگی داده است
وی گفت: امروزه جبههِ جنگِ شهادت جای خود را به جبهه فرهنگی داده است، در زمان جنگ تحمیلی امتحان این بود که چه کسانی بی تفاوت و چه افرادی در صحنه حاضر هستند و امتحان جنگ و جبهه ها با بذل جان و مال، حضور و خدمت تا نابود کردن دشمنان بود و امتحان این روزگار آن است که در جبهه فرهنگی چه مقدار مطالعه می کنیم و مخصوصا برای طلاب این نکته مهم است که آیا نسبت به انقلاب و بقای ارزش های آن و هجمه های فرهنگی بی تفاوتیم یا این که چه مقدار در صحنه حضور داریم و تا چه حد با فرهنگ بسیجی کار می کنیم؟
* ضرورت توجه به انجام وظیفه در عرصه جهاد فرهنگی
رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به بی تفاوت نبودن نسبت به جهاد فرهنگی پرداخت و تصریح کرد: همانطور که حضور افراد در جبهه ها همانند هم و در یک درجه نبود و در ایثارگری و آمادگی روحی برای شهادت و خدمت متفاوت بودند، در عرصه جهاد فرهنگی نیز باید دید که چه مقدار انجام وظیفه می کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین واعظی ضمن بیان روایتی اظهار داشت: امیر مؤمنان(ع) در نهج البلاغه می فرمایند که از آنهایی مباش که امید به رجا و امید به آخرت آبادی داشته باشی، بدون عمل؛ عمل صالح(به جز احکام عبادی که موظف به انجام آنها هستیم) هر زمان بر حسب شرایط خود تعریف می شود، اما عمل صالح در بُعد اجتماعی و سیاسی طبق شرایط تغییر می کند.
وی در پایان گفت: امیدواریم که خداوند به افرادی که در زمان جنگ تحمیلی عمل صالح انجام دادند و در صحنه های مختلف ایثارگری حضور پیدا کردند، توفیق بدهد که این سرمایه وجودی را حفظ کنند تا شیطان نتواند در اخلاص و ایثارگری شان خدشه وارد کند. 

برای مشاهده گزارش تصویری مراسم تجلیل از ایثارگران دفتر تبلیغات اسلامی، اینجا کلیک کنید.
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما