چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403   14:00:36

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

در گفت و گویی تبیین شد:

پذیرش مرکز تخصصی آخوند خراسانی در ۶ رشته تخصصی سطح سه

  • خلاصه :رییس اداره آموزشی و تهذیب اداره کل آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از پذیرش رشته‌های تخصصی سطح سه حوزه علمیه برای سال تحصیلی ۱۴۰۰ خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، محمدجواد نعمتی در گفت و گویی از پذیرش رشته‌های تخصصی سطح سه حوزه علمیه برای سال تحصیلی ۱۴۰۰ در رشته های تخصصی تفسیر و علوم قرآن، علوم و معارف حدیث، فقه مقارن، اخلاق و تربیت اسلامی، فلسفه و کلام اسلامی و کلام مقارن توسط  مرکز تخصصی آخوند خراسانی خبر داد.

وی گفت: مرکز تخصصی آخوند خراسانی وابسته به اداره کل آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، مرکزی علمی – آموزشی است که به منظور نهادینه‌سازی آموزش‌های تخصصی با پشتوانه تجربه‌های پیشین و با هدف ارتقا و توسعه آموزش‌های حوزوی در قالب ۶ رشته تخصصی سطح سه فعالیت خود را معطوف کرده است.

رییس اداره آموزشی و تهذیب اداره کل آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه پذیرش صرفاً از طریق مصاحبه علمی می باشد، به امتیازات جذب در این مرکز تخصصی پرداخت و تصریح کرد: اعطای مدرک مقطع تخصصی رسمی حوزه علمیه خراسان، بهره‌مندی از اساتید توانمندکشوری حوزه و دانشگاه و فضای آموزشی مجهز، برنامه درسی معطوف به افق‌های نوین، پرورش تفکر و تجربه تحقیق، امکان ادامه تحصیل دانش آموختگان در مقطع تحصیلی سطح چهار و دکترای تخصصی، انتشار مقالات در نشریات دفتر تبلیغات اسلامی و عضویت در حلقه‌های علمی و تبلیغی، اعطای جوایز و کمک هزینه تحصیلی از امتیازات جذب در مرکز تخصصی آخوند خراسانی است.

وی افزود: طلاب علاقه مند به تحصیل در این مرکز، بایستی تا ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ جهت تکمیل فرم ثبت‌نام و تعیین اولویت رشته تحصیلی به صورت اینترنتی از طریق شبکه معالم paziresh.dte.ir ثبت نام نمایند.

نعمتی اظهار داشت: شرایط ثبت نام عبارتست از: تابعیت جمهوری اسلامی ایران و التزام عملی به ولایت فقیه، سلامت جسمی و صلاحیت اخلاقی، سوابق موفق تحصیلی در حوزه علمیه، اتمام سطح دو ( تحصیلات بالاتر دارای اولویت است)، داشتن پرونده رسمی تحصیلی (یا انتقالی) در مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، موفقیت در مصاحبه علمی و تعهد به تحصیل تمام وقت.

وی با اشاره به این که مصاحبه علمی در نیمه دوم خردادماه ۱۴۰۰ برگزار می شود، خاطرنشان کرد: مدت تحصیل در هر یک از رشته ها، دو و نیم سال بدون احتساب پایان‌نامه است؛ دروس اصول فقه تخصصی و فقه تخصصی (کفایه و مکاسب) به علاوه یکی از دروس تخصصی هر رشته، پیش از ظهر هر روز برگزار شده و سایر دروس اکثر رشته ها، بعدازظهرها ارائه می‌شود.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما