جمعه 10 فروردين 1403   10:46:54

(مهار تورم، رشد تولید)

print

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان:

عدم مدیریت فضای مجازی شکست در آینده را به دنبال خواهد داشت

  • خلاصه :رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به نفوذ فضای مجازی تا شخصی‌ترین لحظات زندگی انسان، خاطرنشان کرد: اگر مدیریت فضای مجازی را نداشته باشیم و قدرت مدیریت فضای مجازی را حاصل نکنیم، آینده را خواهیم باخت و آن حکمرانی مطلق از کنترل ما خارج خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی در مجمع مبلغان ماه مبارک رمضان اصفهان که به همت دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به برگزاری انتخابات در ماه‌های پیش رو، اظهار داشت: انتخابات یک مسأله ارزشمند، تأثیرگذار و ثمربخش در کشور است و باید تلاش وافری برای افزایش حضور و مشارکت مردم در انتخابات داشته باشیم.

وی گفت: عصر حاضر بسیار پیچیده است و حتی بعضی بر عصر حاضر نام عصر حیرت گذاشته‌اند، مهمترین مقوله‌ای که در عصر حاضر در دنیا مطرح است و به ویژه کشورهای بزرگ و قدرت‌ها به دنبال آن هستند، حکمرانی بر جهان و دستیابی به قدرت مطلق جهانی است و جنگ های متعددی که شاهد آن هستیم همگی خرده جنگهایی هستند در راستای جنگ بزرگ قدرت.

* پیچ تاریخی کنونی آخرین فرصت سلطه بر جهان است

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه در یک پیچ تاریخی در جهان هستیم و قدرت‌ها می‌دانند که اگر نتوانند سلطه بر جهان را در این مقطع به دست آورند، برای همیشه به کنار گذاشته خواهند شد، تصریح کرد: به همین دلیل است که استکبار و کشورهای قدرت طلب با تمام توان در تلاش هستند که به حاکمیت مطلق دست پیدا کنند و قدرت را در عرصه جهانی در دست بگیرند.

وی با اشاره به اینکه همه قدرت‌ها در تلاش برای رسیدن به پیروزی هستند و باید رسالت ما در این عرصه به درستی تبیین و مشخص شود، افزود: مأموریت و وظیفه ما به معنای نظامی مقدس اسلامی، حوزه‌های علمیه و حتی به عنوان یک طلبه و مدرس حوزوی در این عرصه باید به درستی روشن و مشخص شود و بدانیم کجای این جریان ایستاده‌ایم.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی، تقویت قدرت‌های مذهبی، محلی و شبکه سازی قدرت‌های مذهبی و محلی را راهبرد حضور در جنگ قدرت در جهان عنوان کرد و اظهار داشت: مهمترین چیزی که ما می‌توانیم در این عصر حاضر و رویارویی بزرگ جهانی به آن بپردازیم، تقویت شبکه‌های قدرت‌های مذهبی محلی است.

* شبکه سازی مذهبی محلی استراتژی رسیدن به قدرت جهانی است

وی گفت: در مناطق مختلف و نقطه نقطه‌های جامعه قدرت های مختلفی در سطح محلی وجود دارد که هر کدام سطحی از قدرت را در اختیار دارد که هر چه بتوانیم این قدرت‌ها را تقویت کرده و در قالب یک شبکه آنها را بهم پیوند بدهیم، می‌توانیم در منظومه نظام اسلامی، تمدن سازی اسلامی و حاکمیت مطلق دین بر دنیا اثرگذار بوده و نقش آفرینی کنیم.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تصریح کرد: امروز دنیا به این نتیجه رسیده که قدرت حاصل ضرب ظرفیت‌های کوچک در کنار یکدیگر است و اگر ظرفیت‌های کوچک در کنار هم قرار بگیرند و تبدیل به شبکه شوند، آنگاه قدرتمند خواهند شد، به همین دلیل ضرورت دارد تا شبکه‌ سازی قدرت‌های مذهبی محلی در کشور صورت بگیرد.

وی فضای مجازی را یکی از تهدیدهای شبکه سازی مذهبی محلی عنوان کرد و افزود: البته فضای مجازی فرصت‌ها و ظرفیت‌هایی هم در این عرصه دارد، فارغ از ظرفیتی که فضای مجازی به ما ارائه می‌دهد، این ویژگی را دارد که تلاش می‌کند بین آحاد جامعه، یعنی فرد فرد انسان‌ها که با هم در ارتباط هستند، قرار بگیرد و ابزار ارتباطی بین آحاد آن ابزارهای رسانه‌ای فضای مجازی باشد و به همین دلیل، این ارتباطات را فراهم می‌آورد.

* ضرورت مدیریت فضای مجازی

حجت الاسلام والمسلمین قطبی، واسطه‌گری ابزارهای رسانه میان آحاد جامعه را یک تهدید قلمداد کرد و اظهار داشت: به این دلیل این مسأله می‌تواند تهدید باشد که این ارتباط آفرینی به معنای این است که کسی از بیرون می‌تواند پیوندهای بین آحاد جامعه را رصد و مدیریت کرده و این می‌تواند منجر به یک تهدید شود، اگر چه اشراف و تسلط بر این حوزه و در دست گرفتن ابتکار عمل می‌تواند این تهدید را برای ما تبدیل به فرصت کند.

وی، ورود کلونی‌های اجتماعی از فضای واقعی به فضای مجازی را یکی از ویژگی‌های ارتباطی عصر حاضر برشمرد و گفت: اگر نتوانیم این ارتباطات را مدیریت کنیم و حضور ابزاری، وساطتی و مدیریتی ابزارهای فضای مجازی را با ابتکار عمل از سوی خودمان مدیریت کنیم، با یک تهدید جدی مواجه هستیم.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به نفوذ فضای مجازی تا شخصی‌ترین لحظات زندگی انسان، خاطرنشان کرد: اگر مدیریت فضای مجازی را نداشته باشیم و قدرت مدیریت فضای مجازی را حاصل نکنیم، آینده را خواهیم باخت و آن حکمرانی مطلق از کنترل ما خارج خواهد شد.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما