جمعه 31 فروردين 1403   08:39:25

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی جنوب شرق کشور تبیین کرد:

لوازم سبک زندگی مطلوب در کشور

  • خلاصه :رئیس دفتر تبلیغات اسلامی جنوب شرق کشور گفت: تا زمانی که یک اراده قوی، هماهنگ و با ایمان به زندگی انقلابی و حمایت از تولیدات داخلی و تحریم کالاهای خارجی در کشور وجود نداشته باشد، نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که شاهد سبک زندگی مطلوب در کشورمان باشیم.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین خلیلی «دفتر تبلیغات اسلامی جنوب شرق کشور » در کارگاه آموزشی «سبک زندگی انقلابی» که به همت این دفتر ویژه طلاب خواهر شهرستان ایرانشهر برگزار شد، به تعریفی از سبک زندگی پرداخت و اظهار داشت: سبک زندگی هر جامعه، نمادی از فرهنگ و بیانگر هویت آن جامعه به شمار می‌رود؛ با پیروزی انقلاب در ایران و برپایی حکومت اسلامی، سبک زندگی افراد تحت تأثیر تغییر ارزش‌ها و باورها قرار گرفت.
وی سبک زندگی انقلابی را بر مبنای رعایت اصول اسلامی دانست و گفت: قناعت، صرفه‌جویی، عدم مصرف‌گرایی، استفاده به اندازه و صحیح از نعمت‌های الهی و دوری از چشم و هم‌چشمی می‌تواند نقش مهمی در پیشرفت اهداف انقلاب پس از پیروزی انقلاب داشته باشد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی جنوب شرق کشور تصریح کرد: تا زمانی که یک اراده قوی، هماهنگ و با ایمان به زندگی انقلابی و حمایت از تولیدات داخلی و تحریم کالاهای خارجی در کشور وجود نداشته باشد، نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که شاهد سبک زندگی مطلوب در کشورمان باشیم.

وی بهترین الگوی سبک زندگی انقلابی را علمای اعلم و مراجع تقلید دانست که زندگی بسیار ساده، بدون تکلف و تشریفات دارند و افزود: آیت‌الله نجفی‌مرعشی با وجود وجوهات فراوانی که در اختیار داشت، کتابخانه عظیم و مایه افتخارات شیعه را پدید آورد ولی خودش در سادگی زندگی می‌کرد و بارها ایشان را در قم می دیدند که پیاده و تنها به حرم حضرت معصومه(س) می‌رفت و نماز جماعت اقامه می‌کرد و همین سادگی را نیز می‌توان در زندگی رهبر معظم انقلاب شاهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین خلیلی اظهار داشت: دهه فجر نباید تنها صرف نمایش تظاهرات مردم و گذاشتن چند سرود انقلابی باشد، بلکه باید تحولی که انقلاب در سبک زندگی، نگاه مردم به زندگی و دنیا ایجاد کرد و همچنین دستاوردهای عظیم دیگری که انقلاب پدید آورد را به نمایش گذاشت.

وی گفت: رهبر انقلاب اسلامی در بیانیه‌ گام دوم انقلاب با مرور تجربه‌ ۴۰ ساله‌ انقلاب اسلامی فرمودند انقلاب وارد دوّمین مرحله‌ خودسازی و جامعه‌پردازی و تمدّن‌سازی شده ‌است لذا گام دوم باید در چارچوب نظریه‌ نظام انقلابی و با تلاش و مجاهدت جوانان ایران اسلامی به ‌سوی تحقق آرمانِ ایجاد تمدّن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی برداشته شود.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی جنوب شرق کشور خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی در ساحتِ ایجاد خود، همچنانکه از اسلام منشأ یافته است، در عین حال متّکی به مردم بوده و از آنجا که عاملِ بقای آن همان عاملِ ایجاد کننده‌ آن خواهد بود، لذا برخورداریِ مردم از سبکِ زندگیِ دینی و رواج ارزش‌های اخلاقیِ اسلام در جامعه به نحوی که ارزش‌هایِ اصلیِ جامعه محسوب شود، یکی از ارکانِ تداومِ انقلاب اسلامی است.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما