پنجشنبه 9 فروردين 1403   13:58:30

(مهار تورم، رشد تولید)

print

آیت الله فاضل لنکرانی:

قطب های دفتر تبلیغات اسلامی راه حل عمیق اندیشیدن حوزویان را تبیین کند

  • خلاصه :رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان این که از اهداف اصلی حوزه فاصله گرفته‌ایم، گفت: قطب های فکری و فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی راه حل عمیق اندیشیدن حوزویان را تبیین کند.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، آیت الله فاضل لنکرانی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضی آصف آگاه (اشکوری) «دبیر میز توسعه و توانمندسازی علوم اسلامی قطب های فکری و فرهنگی» اظهار داشت: توانمندسازی قبل از توسعه است یعنی تا محققین توانمند در حوزه پیدا نکنیم، نمی توانیم علوم را توسعه دهیم که اگر بخواهیم توسعه دهیم، بدون توانایی، این مخرب است و اصل را از بین می ‌برد.

وی گفت: توسعه ای که با حفظ چارچوب  فقه و اصول و اجتهاد و ضوابط آن بخواهد باشد، فرع بر این است که یک افراد توانمندی وجود داشته باشد.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه خلأ بزرگ حوزه این است که بدنه حوزه در حال فاصله گرفتن از توانایی و قوت است، تصریح کرد: تا این خلأ جبران نشود، کشف نظامات سیاسی و فقهای مضاف و پاسخگویی به سؤالات جدید و توسعه برای ما مقدور نیست، ارتباط با سایر علوم و اصطلاح‌نامه‌ها که باید در حال تکامل باشد، واقع نمی شود.

وی با تأکید بر اینکه باید در هر میز و قطبی راه اینکه حوزویان مسائل را عمیق‌‌تر بررسی کنند، اندیشیده شود، افزود: ما از اهداف اصلی حوزه فاصله گرفته‌ ایم؛ هدف اصلی این بود که طلبه تربیت شود و محوریت برای دیانت مردم، اخلاق مردم، سیاست مردم و حتی در همه امور محوریت داشته باشد.

آیت الله فاضل لنکرانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ما طلبه ها را اداری بار می آوریم و از همین جا نیز ضربه می خوریم.

حجت الاسلام والمسلمین آصف آگاه (اشکوری) در این جلسه با ارائه گزارشی از فعالیت های قطبی به خصوص میز توسعه و توانمندسازی علوم اسلامی، به معرفی قطب های فکری و فرهنگی پرداخت.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما