دوشنبه 10 ارديبهشت 1403   16:16:39

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

جدیدترین اثر چاپ‌شدۀ پژوهشکده اخلاق و معنویت:

طلاق در آینه پژوهش‌های روان‌شناختی

  • خلاصه :کتاب «طلاق در آینه پژوهش‌های روان‌شناختی» به قلم ناصر آقابابایی از چاپ خارج شد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، به همت گروه تربیت پژوهشکدۀ اخلاق و معنویت، کتاب «طلاق در آینه پژوهش‌های روان‌شناختی»، تالیف دکتر ناصر آقابابایی، به تازگی چاپ و روانۀ بازار نشر گردید.
این کتاب که 250 صفحه و شامل پژوهش‌های تجربی دربارۀ طلاق در ایران و سایر کشورها در زمینه همایندها، پیشایندها و پیامدهای طلاق است، راه‌های پیش‌گیری از این پدیدۀ شوم و خدمات روان‌شناختیِ کاهندۀ آسیب‌های ناشی از طلاق را مرور کرده و پس از یک مقدمه، در پنج فصل، عوامل گوناگون مؤثر بر طلاق و نیز شیوه‌های پیش‌گیری از آن را شناسایی و معرفی نموده است؛ این فصل‌های پنج‌گانه عبارتند از:
1.     همایندها و پیشایندهای روان‌شناختی طلاق (شامل: معنای طلاق، باورها و طرح‌واره‌های ناسازگار، خشونت و پرخاشگری،انتظارها از خود و...)؛
2.    مداخلۀ پیش از طلاق و پیش‌گیری از طلاق ( شامل: عوامل حفاظت‌کننده، مشاوره و زوج‌درمانی در برابر داوری،رفتاردرمانی دیالکتیک، ذهن‌آگاهی و...)؛
3.    پیامدهای طلاق (شامل مباحث سازگاری با طلاق، اختلال جسمی و روانی، مشکلات مالی، بازسازی هویت و...)؛
4.    مداخله‌های پس از طلاق (شامل: کتاب‌درمانی، درمان هیجان‌مدار، آموزش مهارت‌های زندگی و...)؛
5.    سخنی دربارۀ رضایت زناشویی.
 در معرفی پشت جلد این کتاب چنین آمده است:
سستی بنیان خانواده و کاهش مهر و دوستی افراد از پیامدهای جامعۀ متمدن و صنعتی امروز است. از‌آن‌رو که خانواده سنگ‌بنای جامعه است، طلاق می‌تواند از یک گرفتاری شخصی به مسئلۀ عمومی در ساختار اجتماعی تبدیل شود. در چند دهۀ گذشته پژوهش‌های بسیاری دربارۀ کیفیت و پایداری ازدواج در سراسر دنیا انجام شده است؛ اما اطلاع ما از این پیشینۀ پژوهشی چندان منسجم نیست... .
کتاب «طلاق در آینه پژوهش‌های روان‌شناختی» در قطع رقعی و در 250 صفحه توسط نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، چاپ و در دسترس علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی قرار گرفته است.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما