دوشنبه 10 ارديبهشت 1403   13:28:56

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

به همت معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی؛

کتاب «تاریخ شفاهی حوزه علمیه نجف» رونمایی شد

  • خلاصه :معاون فرهنگی تبلیغی دفترتبلیغات اسلامی در جلسه آیین رونمایی از کتاب «تاریخ شفاهی حوزه علمیه نجف؛ اندیشه ها، جریان ها و رخدادها» بیان داشت: کتاب «تاریخ شفاهی حوزه علمیه نجف» حاصل پرسش و پاسخ و مصاحبه محمدجواد صاحبی با آیت‌الله محمدمهدی آصفی بنا بر پشنهاد دفتر رهبر معظم انقلاب به رشته تحریر درآمده است.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، آیین رونمایی از کتاب «تاریخ شفاهی حوزه علمیه نجف؛ اندیشه ها، جریان ها و رخدادها» صبح امروز پنج شنبه 25 آبان 1402 در سالن شیخ طوسی ساختمان ستاد دفتر تبلیغات اسلامی برگزار گردید.
در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی ضمن گرامیداشت آیت الله آصفی اظهار داشت: کتاب «تاریخ شفاهی حوزه علمیه نجف» حاصل پرسش و پاسخ و مصاحبه محمدجواد صاحبی با آیت‌الله محمدمهدی آصفی بنا بر پشنهاد دفتر رهبر معظم انقلاب به رشته تحریر درآمده است.
وی در ادامه به بیان ویژگی های کتاب «تاریخ شفاهی حوزه علمیه نجف» پرداخت و افزود: این کتاب نگاه جامعی را به مخاطب می‌بخشد و برخلاف تصوری که از حوزه نجف به عنوان حوزه‌ای سنتی، غیر مرتبط با اجتماع و گریزان از تحول ارائه می‌شد، این کتاب نشان می‌دهد این حوزه بسیار بالنده، به روز، مرتبط با جامعه و پویا بوده است.
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: کتاب حاضر حاوی نکات جالب و شنیده نشده از وضعیت حوزه علمیه نجف، جریان‌های سیاسی و فعالیت‌های علمی است. تصویری که آیت الله آصفی از حوزه نجف و تکاپوهای علمی آن در اختیار خواننده قرار می‌دهد، با نگاهی که پیشتر از حوزه نجف ارائه می‌شد، متفاوت است.
حجت الاسلام والمسلمین روستاآزادبیان کرد: محتوای این اثر در سال 1394 تکمیل و به دلیل دقت بالا و ملاحظات علمای بزرگ در قم و نجف و نیاز به زمان بیشتر جهت ویرایش های متعدد و تخصصی در سال جاری منتشر گردید.
وی زهد، جهاد و اجتهاد را ویژگی های بارز شخصیت آیت‌الله آصفی برشمرد و تصریح کرد: مسئولیت های اجتماعی و رسیدگی به محرومان، تلاش برای کسب علم و حضور در حزب الدعوه با روحیه جهادی، از ویژگی های بارز شخصیت وی به شمار می رفت.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما