پنجشنبه 9 فروردين 1403   21:13:55

(مهار تورم، رشد تولید)

print

به همت پژوهشکده اخلاق و معنویت؛

کتاب عدالت در عداوت منتشر شد

  • خلاصه :کتاب عدالت در عداوت، بایسته‌های اخلاقی تعهد به عدالت در تخاصم و دشمنی، تألیف حجت الاسلام والمسلمین مهدی مسائلی چاپ و روانۀ بازار نشر شد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی(تبلیغ نیوز)، به همت گروه اخلاقِ پژوهشکده اخلاق و معنویت، کتاب عدالت در عداوت، بایسته‌های اخلاقی تعهد به عدالت در تخاصم و دشمنی، تألیف حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی مسائلی به تازگی چاپ شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.
این اثر که نخستین پژوهش مستقل در بحث عدالت در دشمنی است، با رویکرد اخلاقی به عدالت و با استناد به آیات و روایات و دیگر منابع معتبر، در صدد پاسخ به این سؤال‌ است که اصولاً عدالت، دشمنی و تخاصم به چه معناست و مرزهای مفهومی آن‌ها چگونه بوده و چه تقسیم‌بندی‌هایی برای این مفاهیم وجود دارد؟
حجت الاسلام والمسلمین مسائلی در این کتاب با استفاده از حدود 220 منبع و مأخذ، به مصادیق بی‌عدالتی و بایسته‌های عدالت‌ورزی در تخاصم و دشمنی در گستره داخلی، اعتقادی و گستره خارجی و بین‌المللی پرداخته و برای درونی‌سازی و نهادینه‌کردن عدالت در برابر دشمن در جامعه اسلامی، روش‌ها و سازوکارهایی را برشمرده است.
کتاب عدالت در عداوت در شش بخش کلیات، بایسته‌های عدالت‌ورزی در برابر مطلق دشمنان، در گستره داخلی (احزاب سیاسی)، در گستره خارجی و بین‌الملل (سیاست خارجی)، در گستره اعتقادی (تقابل با صاحبان ادیان و فرق گوناگون)، روش‌ها و سازوکارهای درونی‌سازی بایسته‌های عدالت جوانب و بایسته‌های اخلاقی عدالت در دشمنی را بررسی کرده است.
این کتاب در 381 صفحه سامان یافته و با تلاش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی راهی بازار نشر شده است.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما