جمعه 10 فروردين 1403   05:14:27

(مهار تورم، رشد تولید)

print

بازدید نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان از پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

  • خلاصه :حجت الاسلام والمسلمین محامی، نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان از پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بازدید کرد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی(تبلیغ نیوز)، حجت الاسلام والمسلمین محامی در ابتدای ورود به پژوهشگاه، در گلزار شهدای گمنام حاضر و با تقدیم گل و نثار فاتحه به روح مطهر شهدا، یاد و خاطره آنها را گرامی داشت.
وی در ادامه از نمایشگاه دائمی آثار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بازدید نمود و سپس در جمع مدیران و اعضای محترم هیأت علمی ضمن بیان گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان گفت: با تمام تلاش‌ها و زحماتی که مدیران استان سیستان و بلوچستان داشتند اما هنوز زمینه فعالیت در حوزه‌های متعدد، خصوصاً فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی فراوان است که باید گام‌های مؤثرتری در این راستا برداشت.
حجت الاسلام والمسلمین محامی استان سیستان و بلوچستان را دارای ظرفیت‌های متعددی دانست و افزود: داشتن مرزهای مشترک با دو کشور پاکستان و افغانستان، برخورداری از منابع فراوان طبیعی و حضور شیعه و اهل‌سنت به صورت منسجم در استان فرصتی مناسب برای این استان است که متأسفانه گاهی به خاطر برخی مشکلات مثل ناامنی‌ها، خشکسالی و تنگ‌نظری‌ها نتوانسته به رشد و جایگاه اصلی خود برسد.
وی ضمن ابراز خرسندی از انتشار آثار علمی و قرآنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، بر استراتژی مقام معظم رهبری و نظام مقدس جمهوری اسلامی در خصوص وحدت و انسجام تأکید نموده و خواستار پژوهش علمی از طرف پژوهشگاه در مورد مبانی و آثار تقریب و انسجام شد.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بیان داشت: حضور تعداد قابل توجه پژوهشکده‌ها و هم‌چنین اعضای محترم هیأت علمی در این مجموعه فرصت مناسبی است تا فعالیت‌های مشترک در زمینه علوم اسلامی با مراکز حوزوی و علمی اهل‌سنت انجام شود. بویژه بررسی اجتهادی تقریب مذاهب اسلامی، سیاست‌ها و راهکارها و بررسی موانع آن را می‌توان در این مجموعه انجام داد.
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر نجف لک‌زایی در ابتدای این جلسه، ضمن خیرمقدم به ایراد سخن پرداخته و گفت: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در راستای اهدافی که برای آن تعریف شده و همان‌طور که در گذشته با برخی از مجموعه‌ها از جمله حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های استان سیستان و بلوچستان همکاری علمی داشته است، آمادگی کامل دارد که در راستای استراتژی تقریب که مورد تأیید و تأکید امامین انقلاب اسلامی است با مجموعه حوزوی و دانشگاهی استان سیستان و بلوچستان، به ویژه مجموعه نهاد نمایندگی ولی فقیه در این استان همکاری علمی نماید.
رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در پایان این نشست کتابخوان پژوهان را ظرفیتی مناسب برای حوزه‌های علمیه، روحانیت تشیع و اهل سنت، فرهنگیان و دانشگاهیان استان سیستان و بلوچستان دانست و گفت: کتابخوان پژوهان با بستری مناسب، آثار علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، آثار چاپ شده توسط دفتر تبلیغات اسلامی و بعضی از صد مجموعه علمی دیگر را در اختیار اهل علم قرار می‌دهد.
 
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما