دوشنبه 10 ارديبهشت 1403   21:25:50

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

به همت دبیرخانه سوگواره مجازی اشراق؛

کارگاه تولید عکس نوشته با موبایل برگزار شد

  • خلاصه :اولین کارگاه تولید و طراحی عکس نوشته با تلفن همراه برای خواهران، در حاشیه اولین سوگواره بین المللی ملت امام حسین (ع) در سالن اجتماعات مسجد مقدس جمکران برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین بهنام معینی مجد دبیر هشتمین سوگواره مجازی اشراق در ابتدای کارگاه، ضمن خیر مقدم به حضار و بیان دغدغه دفتر تبلیغات اسلامی در جهت رشد و آموزش طلاب و کنشگران خواهر در موضوعات هنری رسانه ای از اهمیت استفاده بهینه از ابزارهای سهل الوصول ارتباط جمعی جهت ابلاغ پیام های اصیل دینی به مخاطبان وسیع رسانه های نوین ابراز کرد :اگر کنش دینی ما در فضای مجازی با بیان هنرمندانه توأم گردد، آن وقت می توانیم وظیفه خود را در این فضا به احسن وجه انجام دهیم.

وی افزود: در فضای رسانه های نوین، عناصر بلاغت پیام نقش مهمی را ایفا می کنند و یکی از این انحاء بلاغت، تصاویر گرافیکی با محتوای متنی اثرگذار است.

رئیس اداره پایش، رصد و آینده پژوهی فضای مجازی معاونت مهر دفتر تبلیغات اسلامی در ادامه بیان داشت: اگر بهره وری از تلفن های همراه در زمینه خلق آثار تحسین برانگیز و نوآورانه هنری و متناسب با مدیوم شبکه های اجتماعی مورد توجه قرار گیرد، موجب هدفمندسازی و شکوفایی استعدادهای نهفته قشر جوان شده و با همین تلفن های همراه نیز می توانیم به آفرینش آثار مطلوبی بپردازیم.

* رد پای گرافیک در میان دست سازه های انسان ها در طول تاریخ بشر

در ادامه این کارگاه آموزشی، خانم حمیده حسینعلی زاده کارشناس ارشد گرافیک و داور بخش گرافیک هشتمین سوگواره مجازی اشراق، مطالبی را در خصوص مبانی اولیه گرافیک و طراحی پوستر بیان کرد.

وی با بیان تاریخچه گرافیک مطرح کرد: رد پای گرافیک در میان دست سازه های انسان ها در طول تاریخ بشر همیشه وجود داشته و همواره خود را با تکنولوژی وفق داده است.

داور بخش گرافیک هشتمین سوگواره مجازی اشراق افزود: اثر هنری باید خیلی سریع با مخاطب خود ارتباط برقرار کند؛ به همین خاطر مخاطب در گرافیک اهمیت زیادی دارد؛ همچنین با بررسی چند پوستر به سبک مینیمال نکاتی درباره نقاط طلایی تصویر و کلاژ و استفاده از المان ها مطرح نمودند.

این برگزیده جشنواره های جهانی گرافیک به استفاده از نقش های اسلیمی، نقاشی های قدیمی، خوشنویسی و هم چنین تناسب فونت با تصویر اشاره کرد و گفت : انتخاب نوع المان در انتقال مفهوم اثر دارد؛ به طوری که گاهی یک المان به تنهایی گویای مفهوم مورد نظر می باشد و پوسترهای با المان های زیاد منجر به سردرگمی مخاطب می شود. از طرفی با توجه به موضوع مذهبی که دغدغه این کارگاه است در استفاده از المان های مذهبی باید به قداست المان نیز توجه کرد تا با برخی ادیت ها از قداست آنها کاسته نشود.

وی در خصوص تولیدات گرافیکی در فضای مجازی به اولویت جذابیت بصری با توجه به اسکرول های سریع صفحات اشاره کرد و گفت: در طراحی های فضای مجازی به ویژه اینستاگرام استفاده از تعداد المان کمتر و هدفمندی تولیدات نقش به سزایی دارد که در کنار دو مورد مطرحی استفاده از رویداد های جدید برای انتفال مفهوم در روایت های فضای مجازی بر دیده شدن اثر گرافیکی تأثیرگذار دانست.
در ادامه منتورهای کارگاه، آثار تولید شده توسط شرکت کنندگان را مورد بررسی و رفع اشکال قرار دادند.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما