پنجشنبه 9 فروردين 1403   17:03:51

(مهار تورم، رشد تولید)

print

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تأکید کرد:

ضرورت ثبت اسناد حوزوی برای آشنایی نسل آینده با مفاخر حوزه

  • خلاصه :معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در بازدید از مرکز ثبت اسناد حوزه گفت: ثبت اسناد حوزوی یک مسأله مهم و برای آشنایی نسل آینده با مفاخر حوزوی ضروری است.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی(تبلیغ نیوز)، حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد «معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم» و جمعی از مدیران این معاونت از مرکز ثبت اسناد حوزه بازدید کردند.
وی در جریان این بازدید اظهار داشت: ثبت اسناد حوزوی، یک مسأله مهم و برای آشنایی نسل آینده با مفاخر حوزوی ضروری است.
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: این معاونت  آمادگی دارد  تا در خصوص تجمیع اسناد مختلف حوزوی با موضوع «تبلیغ و فعالیت های مبلغان» با این مرکز همکاری کند.
وی با بیان این که پیشینه ثبت اسناد حوزه به زمان دفاع مقدس برمی گردد، افزود: در آن زمان طلابی که به جبهه اعزام می شدند، به خاطر اینکه از دروس حوزه عقب نمانند، مسئولین حوزه های علمیه صوت کلاس ها را ضبط می کردند تا طلاب در بازگشت از جبهه بتوانند از این صوت ها استفاده نمایند.
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به نقش طلاب و روحانیون در دفاع مقدس و حضور مستمر طلاب در جبهه ها اظهار داشت: در ثبت اسناد دفاع مقدس به موضوعات و قشرهای مختلف پرداخته شده است اما در موضوع اعزام طلاب و حضور روحانیت در جبهه کم لطفی شده است؛ سندهای مختلفی در خصوص جلسات، اعزام و حضور روحانیت موجود می باشد که به آن پرداخته نشده است.
وی به اهمیت ثبت اسناد حوزه اشاره کرد و افزود: در زمان حاضر شاید متوجه اهمیت چنین کاری نشویم و پیگیر آن نباشیم، اما نسل های آینده بر اهمیت این موضوع پی خواهند برد.
در ادامه این بازدید، پیرانی «رییس مرکز اسناد حوزه» در خصوص نگهداری اسناد مربوط به حوزه و روحانیت، خاطرنشان کرد: از ابتدای تأسیس این مرکز سعی شده است سندهای موجود در خصوص حوزه ها و شخصیت های برجسته حوزه علمیه در موضوعات مختلف، جمع و نگهداری شود.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما