پنجشنبه 9 فروردين 1403   22:35:08

(مهار تورم، رشد تولید)

print

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تبیین کرد:

کتاب فقه قرائت اثری بی نظیر در فقه شیعی و اهل سنت

  • خلاصه :عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: کتاب فقه قرائت اثری تحقیقاتی و ارزشمند به شمار می رود که مانند آن در فقه شیعی و فقه اهل سنت وجود ندارد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق یوسفی مقدم "نویسنده کتاب "فقه قرائت" در نشست «دیدار با اصحاب قلم» پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در نخستین نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم که در مرکز همایش های غدیر قم برگزار شد، با اشاره به تألیف کتاب «فقه قرائت» که به همت این پژوهشگاه تألیف شده است، اظهار کرد: این کتاب در چهار حوزه احکام تکبیر قرائت قرآن کریم، موسیقی قرائت قرآن کریم، آداب و احکام قرائت قرآن کریم و اختلاف قرائت قرآن کریم در دست پژوهش و تألیف است.
وی با تأکید بر اینکه دو حوزه احکام تکبیر قرائت قرآن کریم و موسیقی قرائت قرآن کریم از مجموع چهار حوزه تکمیل و منتشر شده است، گفت: حدود 70 درصد از پژوهش های مربوط به این پروژه پژوهشی تکمیل شده و به زودی منتشر خواهد شد.
عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به تبیین دو حوزه آداب و احکام قرائت قرآن کریم و اختلاف قرائت قرآن کریم اشاره و تصریح کرد: بخشی ذیل حوزه اختلاف قرائت قرآن کریم با عنوان "قرائت صحیح" قرار دارد که به تبیین قرائت صحیح از مجموعه قرائت هایی که گفته می شود صحیح است، می پردازد.
وی با ابراز امیدواری از پایان یافتن این بخش تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: چهار موضوع احکام مربوط به تجوید، موسیقی قرائت، آداب و احکام مختلف در بحث قرائت، به صورت پژوهشی به آن پرداخته و نظریات علمی در این زمینه ها بیان شده است.
حجت الاسلام والمسلمین یوسفی مقدم اظهار داشت: آداب قرائت و اختلاف قرائت دو مبحثی است که پس از پایان کار در دو جلد منتشر می شود.
عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان اینکه کار پژوهشی بر روی موضوع فقه قرائت برای نخستین بار است که در جهان اسلام انجام می شود، خاطرنشان کرد: نه تنها در فقه شیعه چنین کار پژوهشی وجود ندارد، بلکه در فقه اهل سنت نیز کاری به این حجم و گستردگی تحقیقات ارائه نشده است.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما