جمعه 10 فروردين 1403   17:22:37

(مهار تورم، رشد تولید)

print

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تأکید کرد:

لزوم ارتقای سطح سواد رسانه ای مبلغان در فضای مجازی

  • خلاصه :معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: دشمن و عوامل مخرّب او در فضای مجازی و رسانه به صورت روزانه و حتی لحظه ای در حال بارگذاری مطالب دروغ و شایعه می باشند که مبلغین جهت مقابله با آن باید سطح سواد رسانه ای خود را بالا ببرند.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد در نشست هم اندیشی «اهمیت تبلیغ در فضای مجازی» که با حضور مبلغان نخبه فعال در فضای رسانه و مجازی در ایام ماه مبارک رمضان، در سالن همایش های خواجه نصیرالدین طوسی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، به آیه ۷۰ سوره مبارکه احزاب اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در تبلیغ مجازی و رسانه ای مضمون این آیه شریفه باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، زیرا اگر تبلیغ ما به صورت حضوری و در محله ای کوچک باشد و در سخنرانی ما از مطالب غیر متقن استفاده شود، این آسیب به همان محله و فضای موجود منتهی می شود اما اگر در تبلیغ در فضای مجازی و رسانه اینگونه اتفاقات رخ دهد، این اشتباهات ما به صورت وسیع شیوع پیدا می کند و باید کاملاً در مورد اتقان و سدید بودن مطالب ایراد شده در سخنرانی های مجازی، اطمینان خاطر به عمل آورد.

وی گفت: با توجه به ادامه شیوع ویروس کرونا در کشور، باید به مسأله تبلیغ در فضای مجازی و رسانه اهتمام بیشتری شود، البته در صورت برگزاری تبلیغ ها به صورت حقیقی و حضوری در ایام تبلیغی پیش رو، خصوصاً ایام دهه اول ماه محرم نیز برنامه تبلیغ در فضای مجازی و رسانه باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: با اشاره به بایگانی کلیپ های ضبط شده در ایام تبلیغی ماه مبارک رمضان امسال تصریح کرد: برای عوامل اجرایی این برنامه ها و همچنین خود مبلغان محترم این امکان وجود دارد که کلیپ ها را بازبینی و ارزیابی کنند و نقاط ضعف آن را مورد بررسی قرار دهند.

وی به اهمیت بالا بردن سطح سواد رسانه مبلغان تأکید کرد و گفت: دشمن و عوامل مخرّب او در فضای مجازی و رسانه به صورت روزانه و حتی لحظه ای در حال بارگذاری مطالب دروغ و بدون سند در این فضا هستند که مبلغین باید سطح سواد رسانه ای خود را بالا ببرند تا بتوانند به اینگونه از تهاجمات دشمن جواب دندان شکن علمی و تخصصی بدهند.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد با مهم برشمردن فضای مجازی و لزوم ورود تخصصی و علمی به آن اظهار داشت: فضای مجازی مکمل فضای حقیقی و منبرهای حضوری در ایام تبلیغی می باشد که مبلغان محترم حتی با داشتن فضای حقیقی و حضوری در ایام تبلیغی، از تبلیغ در فضای مجازی غافل نمانند.

وی خاطرنشان کرد: معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی از برگزاری اینگونه تبلیغ ها با توجه به اهمیت بالای حضور مبلغان در فضای مجازی و رسانه به طور کامل حمایت می کند، همچنین درصدد پیگیری مشکلات و موانع پیشرو، بصورت جدی خواهیم بود.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما