جمعه 10 فروردين 1403   04:50:13

(مهار تورم، رشد تولید)

print

مدیر گروه فرهنگ‌نامه‌ها و معاجم قرآنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خبر داد:

انتشار جلد سوم از کلان پروژه «تحلیل واژگان مشابه در قرآن»

  • خلاصه :مدیر گروه فرهنگ‌نامه‌ها و معاجم قرآنی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اعلام خبر انتشار جلد سوم «فرهنگ‌نامه تحلیل واژگان مشابه در قرآن» به معرفی این اثر پرداخت.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین عیسی عیسی‌زاده در گفت و گویی با اشاره به رسالت گروه فرهنگ‌نامه‌ها و معاجم قرآنی در تدوین فرهنگنامه‌های تخصصی در حوزه علوم و معارف قرآن اظهار کرد: این فرهنگ‌نامه با هدف دستیابی به معانی دقیق واژگان مشابه در قرآن منتشر شده و اولین و جامع‌ترین فرهنگ‌نامه‌ای است که در آن تفاوت ‌های دقیق لغوی و تفسیری با بهره‌ گیری از آرای لغت ‌شناسان و مفسران فریقین، همراه با تحلیل ارائه شده است.
وی گفت: در این اثر بیش 310 لغت در60 گروه از واژگان مشابه مورد بررسی قرار گرفته است که می ‌تواند زمینه دستیابی محققان، مفسران و مترجمان به معانی عمیق و دقیق واژگان مترادف در قرآن را فراهم نماید.
عضو هیأت علمی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن تصریح کرد: این اثر قرآنی حاصل تلاش بیش از 10 نفر از محققان و اعضای هیأت علمی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن می‌باشد که تاکنون سه مجلد آن منتشر و به زودی جلد چهارم آن نیز به زینت چاپ آراسته خواهد شد.
جلد سوم فرهنگنامه «تحلیل واژگان مشابه در قرآن»، در 802 صفحه و شمارگان 500 نسخه از سوی نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.
در جلد دوم بیش از 42 گروه در 298 واژه از مترادفات قرآن مورد بررسی قرار گرفته است که در هر گروه ابتدا معنای لغوی واژه تبیین، سپس معانی تفسیری آن بررسی و در پایان تفاوت‌های معنایی آن واژه‌ ها در این اثر مورد تحلیل قرار گرفته است.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما