جمعه 10 فروردين 1403   03:31:12

(مهار تورم، رشد تولید)

print

معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی عنوان کرد:

بهره گیری دفتر تبلیغات اسلامی از ظرفیت هنر در خلق آثار مرتبط با شهید حاج قاسم سلیمانی

  • خلاصه :معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به برگزاری کارگاه خوشنویسی و هنرهای تجسمی «نقش نگین سلیمانی» به همت این معاونت، بر بهره گیری از ظرفیت هنر در خلق آثار مرتبط با شهید حاج قاسم سلیمانی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دفترتبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر مهدی علیزاده در بازدید از کارگاه خوشنویسی و هنرهای تجسمی «نقش نگین سلیمانی» از سلسله برنامه های هنر مقاومت دفتر تبلیغات اسلامی در گفت و گویی اظهار داشت: ما در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به عنوان یک نهاد فرهنگی پیشرو، تصمیم داشتیم که یک ادای احترام ویژه به ساحت مجاهد بزرگ دوران، سردار جلیل القدر جهان اسلام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهدای نورانی همراه ایشان، شهید بزرگوار ابومهدی المهندس و سایر شهدا داشته باشیم و از ظرفیت هنر در این زمینه استفاده کنیم.
وی با بیان این که احساسات مقدس بسیار زیبا و شور انگیزی در این مقطع شکل گرفت، گفت: در این مقطع بسیاری از افراد نسبت به حسی که در وجودشان به وجود آمده بود، تعجب کردند و این حس بسیار عمیق و شور انگیز در واقع یک رویداد الهی بود که دل ها در پرتو خلوص این بزرگ مرد متحول شد و پایمردی ها و رشادت های بی ریای خالصی طی چندین دهه برای پاسداری از عظمت اسلام و شرافت مسلمین و عزت جهان اسلام از خود بروز داد. 
معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به برگزاری کارگاه خوشنویسی و هنرهای تجسمی «نقش نگین سلیمانی» از سوی این معاونت تصریح کرد: تلاش کردیم که تمام زبان های هنر را در حد توان در این فرصت کوتاه به کار بگیریم و هر کدام از این هنرها به نوعی پیچیدگی های روح انسان را روایت می کند و برای ترجمه شدن و برون ریز شدن این احساسات، قالب ها و تکنیک های مناسبت تری است.
وی افزود: بعضی از این جلوه ها در هنر دیرپا و بسیار ارزشمند سنتی و کلاسیک جهان اسلام یعنی خط و خوشنویسی بروز می کند.
حجت الاسلام والمسلمین علیزاده با اشاره به بهره گیری از ظرفیت هنر در خلق آثار مرتبط با شهید حاج قاسم سلیمانی در این کارگاه اظهار داشت: ما سعی کردیم که این ظرفیت را به میدان بیاوریم و از این ظرفیت در تکنیک های خط نستعلیق، شکسته، ثلث و نسخ استفاده کنیم و به یادمان این شهید بزرگوار و شهدای عزیز خلق آثاری ان شاءالله ماندگار باشد که فرهنگ فاخر جهاد، حماسه و مقاومت را پایدارتر کند و در تاریخ ثبت شود که این ها در حال و هوای جذبه روحانی شهادت این سردار بزرگ شکل گرفت و خلق شد.
وی تصویرگری را دیگر فعالیت صورت گرفته از سوی هنرمندان در این کارگاه عنوان کرد و گفت: در کنار کار خوشنویسی، بخش دیگری از ظرفیت های انجمن هنرهای تجسمی این معاونت در قالب تصویرگری تصمیم بر این شد که هنرمندان عزیز حضور پیدا کنند و دریافت، شهود و احساس خود را بر روی بوم به منصه ظهور بگذارند و آنچه که ایده دارند، تجلی کند. 
معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: امروز در این کارگاه شاهد بودم که در این فرصت کوتاه ایده های زیبایی در ذهن جامعه هنری ما شکل گرفته است و به عنوان یک ادای دین ایده های زیبایی را پیاده کردند. 
وی به نمونه ای آثار این کارگاه اشاره کرد و افزود: در این کارگاه، تشییع همزمان پیکر مطهر این شهید بر روی زمین و طواف فرشتگان سماوی و آسمانی در ملأ اعلی در آسمان به دور روح مطهر شهید بزرگوار ایده زیبایی بود که اکنون هنرمندی در حال به تصویرکشیدن آن بود.
حجت الاسلام والمسلمین علیزاده اظهار داشت: در این کارگاه، نیمرخ زیبایی از سردار دلها که تسبیح به دست با نماد انگشتری زیبایشان در حال ترسیم بود که ان شاءالله اثر ماندگاری در این زمینه شود.
وی گفت: در حاشیه این کارگاه، اثری در حوزه مجسمه سازی داشتیم که با تکنیک کار با گِل و خمیر ویژه مجسمه سازی نیم تنه سردار دلها را آماده می کردند که به گفته هنر اثر مذکور، اینها در آینده در فضای انیمیشن سازی و هنرهای رسانه ای مهم دیگر قابل بهره برداری است.
معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امیدواریم این حرکتی که آغاز شده، زمینه ای را فراهم کرده باشد که جامعه هنری ما بتوانند این احساس خود را در این رخداد زیبا و عظیم ملی – مذهبی منتقل و ادای دِین کنند و به خلق آثار ماندگار منتهی شود که سال ها بتواند روایتگر احساس معنوی خالص این زمانه باشد.

 

 
امتیاز دهی
 
 

ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما