پنجشنبه 9 فروردين 1403   18:49:42

(مهار تورم، رشد تولید)

print

مدیر کل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی:

وضعیت اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی بسیار بهتر شده اما نباید راضی باشیم

  • خلاصه :مدیر کل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه بحث رابطین خبری دغدغه رییس این دفتر است گفت: اکنون وضعیت اطلاع رسانی در دفتر نسبت به سه چهار سال گذشته، بسیار بهتر شده اما نباید به وضعیت موجود راضی باشیم.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر ثنایی در نشست رابطین خبری دفتر تبلیغات اسلامی که به مناسبت روز خبرنگار در حوزه ریاست این دفتر برگزار شد،  تصریح کرد: مزیت دفتر نسبت به دیگر نهادها، ذو ابعاد بودن آن است، در صورتی که تمامی سازمان ها، تشکل ها و نهادها (چه حاکمیتی و چه غیر حاکمیتی) تک بعدی هستند و این دفتر است که در عرصه های پژوهش، آموزش، فرهنگی، تبلیغی، پاسخ به سؤالات، نشر و قطب های فکری و فرهنگی فعالیت دارد.

وی تشکیل رابطین خبری در دفتر تبلیغات اسلامی را بهترین شیوه معرفی فعالیت ها دانست و افزود: بخش های مختلف دفتر باید یکدیگر را بشناسند و از فعالیت های یکدیگر مطلع باشند و یکی از بهترین شیوه هایی که در برهه ای مطالعه شد و نتایج خوبی هم در بر داشته، همین شیوه وجود رابطین خبری در بخش های مختلف دفتر است.

مدیر کل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: اکنون وضعیت اطلاع رسانی نسبت به سه چهار سال گذشته، بسیار بهتر شده است، یعنی وقتی که همکاران، نشریه پیام روز را نگاه می کنند، تقریباً از فعالیت های بسیاری از بخش های دفتر با خبر می شوند اما هیچگاه به وضعیت موجود راضی نیستیم زیرا آن را پایان حرکت رو به جلو می دانم.

* تشکیل رابطین خبری دفتر با ابلاغیه رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
وی با اشاره به اهمیت جایگاه رابطین خبری در دفتر تبلیغات اسلامی گفت: تشکیل رابطین خبری در بخش های مختلف دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به تشخیص ریاست دفتر صورت گرفته و به همه مراکز دفتر ابلاغ شده است.

حجت الاسلام والمسلمین ثنایی اظهار داشت: بهترین نسخه اطلاع رسانی بهتر در دفتر، بحث رابطین خبری است و این طرح در خصوص برخی از بخش های دفتر نقایصی دارد، اما نسبت به دیگر مراکز دفتر اینگونه نیست و روزانه اخبار بخش مربوطه خود را ارسال می کنند که نفع این طرح، در مرحله اول به بخش خودشان می رسد.

وی تصریح کرد: مسأله رابطین خبری دغدغه رییس دفتر است و بنده این مسأله را پیگیری خواهم کرد و از رابطین خبری نیز تشکر می کنم.

حجت الاسلام والمسلمین ثنایی با اشاره به اولویت و سیاست های سازمان تصریح کرد: بایستی انتشار اخبار اولویت بندی شود و برخی از اخبار برای داخل دفتر تاریخ مصرف دارد و شاید نیاز نباشد که آن ها به خارج از دفتر ارسال شود و برهمین اساس است که روابط عمومی دفتر نسبت به ارسال اخبار برگزیده به رسانه ها اقدام می کند و نبایستی خبری از سوی رابطین خبری برای رسانه ها ارسال شود.

* ارسال خبر از بخش های مختلف دفتر به رسانه ها به صلاح کلان دفتر نیست
وی افزود: اگر قرار باشد هر یک از بخش های دفتر خودشان با رسانه ها ارتباط بگیرند، در ورود و خروج این خبرگزاری ها با مراکز، فضایی به وجود می آید که جمع کردن آن مشکل می شود؛ گاهاً از این مراکز اخباری منعکس می شود که شاید به صلاح کلان دفتر نباشد.

حجت الاسلام والمسلمین ثنایی اظهار داشت: در دفتر تبلیغات اسلامی پست مستقلی برای رابطین خبری نداریم، بلکه درخواست کردیم که بزرگواران در کنار دیگر فعالیت هایشان، رابط خبری بخش مربوطه خود باشند و البته باید توجه داشت که نیروها و افراد، تک بعدی نیستند و اگر فردی گمان کند که تک بعدی است، ضرر خواهد کرد.

* تشکیل اتاق فکر اطلاع رسانی با حضور فعالان رسانه ای قم
مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: ۳۰۰ نشریه مکتوب، ۳ روزنامه محلی، ۳ روزنامه سراسری و ده‌ها دوهفته نامه، ماهنامه و فصلنامه تخصصی در قم فعالیت می‌کنند که سال گذشته حدود 40 رسانه ای که با دفتر تبلیغات اسلامی ارتباط فرهنگی دارند و در این مسیر هستند را دعوت کردیم و نشست هم اندیشی برگزار شد و از میان این افراد، با هفت هشت نفر، فارغ از نوع نگاه سیاسی شان، ماهیانه جلساتی برگزار می شود.

وی افزود: تاکنون چندین جلسه با این اصحاب رسانه برگزار کردیم که به اتاق فکر تبدیل شده است و این جلسات افق دید و ایده هایی در پی دارد.

 
امتیاز دهی
 
 

ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما