پنجشنبه 9 فروردين 1403   20:58:18

(مهار تورم، رشد تولید)

print

رییس پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت(ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خبر داد:

تدوین و انتشار مجموعه کتب سیره معصومان با تکیه بر کتب اربعه

  • خلاصه :رییس پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت(ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: ویژگی مهم مجموعه کتب سیره معصومان، آن است که با تکیه بر کتب اربعه شیعه تدوین شده اند.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا مطهری در آیین رونمایی از جدیدترین آثار پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت(ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی که در تالار شیخ طوسی(ره) این پژوهشگاه برگزار شد، اظهار داشت: این پژوهشکده با توجه به رسالتی که بر عهده دارد، در چهار گروه سیره اهل بیت(ع)، تاریخ تشیع، فرهنگ و تمدن اسلامی و دانشنامه اهل بیت(ع) فعالیت می کند. 
وی گفت: یکی از ثمرات کارهای پژوهشی این پژوهشکده، گروه سیره اهل بیت(ع) است که از گذشته کلان پروژه هایی را تعریف کرده بودیم تا متناسب با فعالیت ها و اهداف پژوهشکده باشد که از مهم ترین آنها، موضوعات مختلف از نگاه اهل بیت(ع) بود که قسمت عمده ای از این مهم به بار نشسته است. 
رییس پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت(ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: ویژگی مهم این آثار، آن است که با تکیه بر کتب اربعه شیعه تدوین شده اند. 
وی افزود: اگر تاکنون آثاری در این راستا تدوین و ارائه شده است، شاید در آنها خیلی توجه به کتب اربعه توجه نشده باشد و یا حداقل این که اتکای اصلی شان بر کتب اربعه نبوده است.
حجت الاسلام والمسلمین مطهری اظهار داشت: مجموعه کتب "سیره معصومان" اثر حجیمی با بیش از 1200 صفحه بود که با ترتیبی که اتخاذ شد، به چند کتاب تبدیل گردید تا برای همگان قابل استفاده باشد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به آثاری که در پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت(ع) در دست نشر داریم، 15 اثر دیگر این پژوهشکده تا هفته پژوهش سال جاری منتشر خواهد شد.
 
امتیاز دهی
 
 

ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما